Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Centrum Testowe Energii SEAT S.A. dysponuje mocą testową 1,3 MW, co odpowiada zużyciu energii przez 350 gospodarstw domowych. Dzięki niemu, Hiszpania ma stać się głównym ośrodkiem mobilności elektrycznej w Europie.

Ten nowatorski obiekt znajdujący się na południu Europy wykorzystuje się do rozwoju systemów energetycznych pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Akumulatory są poddawane w nim średnio ponad 17 500 godzinom testów, aby zapewnić im wydajność podczas całego cyklu ich zużycia.

SEAT S.A. zainaugurował działalność Centrum Testowego Energii (Test Center Energy – TCE). To pionierski ośrodek badań i rozwoju akumulatorów dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Powstanie zakładu stanowi kolejny kroki firmy we wsparciu rozwoju elektryfikacji w Hiszpanii. Celem jest przekształcenie tego kraju w wiodące centrum mobilności elektrycznej w Europie.

Do 6 000 analiz akumulatorów rocznie

Centrum Testowe Energii ma możliwość wykonania do 6 000 kompleksowych testów systemów wysokiego napięcia w ciągu roku. Wśród badanych parametrów znajduje się poziom baterii, ich bezpieczeństwo oraz stan obciążenia.

- To centrum pozwala nam wyznaczać standardy w rozwoju narzędzi dla zrównoważonej mobilności - mówi Josep Bons, szef działu inżynierii elektrycznej i elektronicznej w SEAT S.A.

Na powierzchni 1 500 m2 opracowywane i poddawane testom jest działanie układów napędowych pojazdów elektrycznych i hybrydowych dla marek CUPRA, SEAT i SEAT MO, a także innych z Grupy Volkswagen. Dzięki takiemu trybowi pracy ośrodek działa bez przerwy, 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Jego zdolność badawcza wynosi 1,3 MW i jest równa pracy 350 gospodarstw domowych przy zachowaniu ich pełnej mocy.

- 1,3 megawata mocy testowej to wartość, którą zużyłoby 350 gospodarstw domowych przy jednoczesnym podłączeniu wszystkich urządzeń w domu lub ponad 100 000 telefonów komórkowych ładujących się jednocześnie - wyjaśnia Francesc Sabaté, dyrektor Centrum.

W budynku znajduje się 5 stanowisk badawczych wraz z 5 komorami klimatycznymi. Pozwalają one na symulację każdego rodzaju sytuacji, w jakich może znaleźć się akumulator. Testowane są one podczas próby szybkiej i wolnej jazdy, przy różnych kątach nachylenia lub nawierzchniach dróg, a także w skrajnych warunkach pogodowych.

- W ten sposób poddajemy baterie ciężkim próbom. Pozwala nam to zagwarantować ich doskonałe działanie w każdej sytuacji, przez cały okres ich eksploatacji - stwierdza Sabaté.

Akumulatory sprawdzane w maksymalnych temperaturach

W komorach klimatycznych akumulatory są wystawiane na działanie ekstremalnych temperatur, które mogą różnić się nawet o 80⁰C. Każda z baterii jest testowana przez średnio 17 500 godzin.

- Nasze pojazdy hybrydowe i elektryczne są sprzedawane na całym świecie. Dzięki przeprowadzonym testom sprawdzamy, czy baterie będą działać bez zarzutu zarówno w gorących regionach, jak np. Meksyk, jak i w zimnych krajach, takich jak Szwecja, gdzie zimą temperatury spadają znacznie poniżej zera - dodaje Sabaté.

Obecnie uwaga skierowana jest na akumulatory platform MEB (elektryczne) i MQB (hybrydowe) oraz różne ładowarki stosowane w pojazdach zelektryfikowanych. Akumulatory są badane nie tylko samodzielnie, ale również po ich zintegrowaniu z pojazdem.


Przedsięwzięcia zgodne ze strategią SEAT S.A.

Marka SEAT mocno angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Nowoczesny ośrodek uzyskał certyfikat LEED®, potwierdzający, że budynek jest wiodącym obiektem w zakresie efektywności energetycznej i zrównoważonego projektowania. 120 paneli słonecznych zamontowanych na dachu centrum pozwala zaoszczędzić 39t CO2 miesięcznie. Ponadto, temperatura wewnątrz budynku ma zdolność do samoregulacji dzięki 95 dynamicznym żaluzjom na fasadzie, które poruszają się tak, aby efektywnie wykorzystać światło zewnętrzne.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Nifco Poland Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
DSR S.A.