W tym roku, przy okazji obchodów 30. rocznicy modelu, Lancia Ypsilon pojawia się w nowej odsłonie, przypominając o swojej roli „trendsettera".
Reprezentuje ona piątą generację popularnego samochodu, który zrewolucjonizował koncepcję auta miejskiego, wynosząc go na wyższy poziom stylu i elegancji, które oczarowały ludzi poszukujących oryginalności i charakteru, miłośników technologii i mody, doceniających doskonałą jakość i innowacyjność: od 1985 roku do dziś w całej Europie zostało sprzedanych ponad 2,7 milionów sztuk tego modelu.
Premiera produkowanej w Tychach, nowej Lancii Ypsilon będzie miała miejsce na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie, natomiast sprzedawana będzie od września na głównych rynkach europejskich. Gama składać się będzie z trzech wersji wyposażenia - Silver, Gold i Platinum - oraz pięciu wersji silnikowych, wszystkie spełniające normę Euro 6, które zapewniają doskonałe osiągi i oszczędność spalania, a jednocześnie poszanowanie dla środowiska, dzięki gamie Ecochic turbo metan i LPG.
Nowa Lancia Ypsilon dostępna będzie z dwoma silnikami benzynowymi: 1.2 o mocy 69 KM i 0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM zestawionych z półautomatyczną skrzynią biegów. Jako alternatywa, dostępny będzie ekologiczny silnik diesel 1.3 Multijet o mocy 95 KM z emisją CO₂ na poziomie zaledwie 95 g/km i niskim zużyciu paliwa. Dopełnieniem gamy jest dwupaliwowa wersja Ecochic z niskimi kosztami eksploatacji i dużym zasięgiem: LPG/ benzyna 1.2 o mocy 69 KM (110 g/km CO₂) oraz dwucylindrowy silnik 0.9 TwinAir turbo metan/benzyna o mocy 80 KM, który wyróżnia niezwykle niska emisja spalin (86 g/km CO₂) i jednoczesna gwarancja doskonałych osiągów.
Również gama kolorystyczna została odnowiona poprzez wprowadzenie dwóch nowych odcieni, które dołączyły do trzech pastelowych barw, sześciu lakierów metalizowanych/perłowych i trójwarstwowej bieli. Mowa tu o delikatnym „Avorio Chic" (kość słoniowa), jednocześnie wysmakowanym i nowym, który w pełni wyraża ducha Ypsilon i o eleganckim „Blu di Blu": kolorze, który jest współczesną interpretacją poprzedniego, charakterystycznego dla marki koloru - z charakterem i elegancją.
Wnętrze nowej Lancii Ypsilon jest owocem wytężonej pracy nad doborem kolorów, materiałów i dbałością o szczegóły. Tapicerka została wykonana z nowych tkanin, począwszy od tkaniny z nadrukiem, we wzór krzyżykowy „degradé" w wersji wyposażenia Silver poprzez zamsz z wzorem w jodełkę wprowadzony w wersji Gold aż po zestawienie skóry i tkaniny Dinamica® w wersji wyposażenia Platinum z pikowaną tapicerką: pochwałą wyrafinowania i elegancji.
Deska rozdzielcza została odnowiona poprzez wprowadzenie nowych faktur zestawionych z tapicerką, co nadaje całemu wnętrzu jeszcze bardziej wyrazistego charakteru glamour. Nowy jest również zestaw wskaźników, z wyrazistszą grafiką oraz nowa gałka skrzyni biegów. Polepszył się też komfort we wnętrzu samochodu, szczególnie dzięki całkowicie zmienionemu tunelowi centralnemu, który wraz z nowymi schowkami na drobne przedmioty, zwiększa całkowitą pojemność do 3 litrów, nadając temu Fashion City Car większej uniwersalności.
Kolejną, istotną nowością jest UconnectTM, nowy system infotainment, montowany w standardzie od wersji wyposażenia Gold, który pozwala - poprzez połączenie 5" ekranu dotykowego, przycisków na kierownicy, poleceń głosowych i intuicyjnej grafice - bezpiecznie obsługiwać zamontowane w samochodzie urządzenia multimedialne: od radia aż po główne nośniki multimedialne, które można podłączyć przez port USB, gniazdko Aux-in czy bluetooth audio streaming.
Na zamówienie będą ponadto udostępniane usługi LIVE powiązane z radiem cyfrowym DAB i radiem cyfrowym z wbudowaną nawigacją DAB NAV, aby nowa Lancia Ypsilon oferowała użytkownikom coraz większe możliwości komunikacyjne i mogła zapewnić pełną gamę funkcji.
Po pobraniu aplikacji UconnectTM LIVE z Apple Store lub Google Play Store i po podłączeniu smartfona do samochodu przez bluetooth, można wyświetlić liczne aplikacje: Facebook i Twitter, aby zawsze być w kontakcie ze swoimi znajomymi, Deezer i TuneIn, aby słuchać ulubionej muzyki i ulubionej stacji radiowej, Reuters, aby zawsze być na bieżąco z najnowszymi informacjami z całego świata, jak również można także skorzystać z eco:Drive, wielokrotnie nagradzanej aplikacji, pozwalającej poprawić styl jazdy kierowcy oraz z my:Car pomagającej w utrzymaniu i konserwacji swojego samochodu.
Wreszcie, wraz z nowa Lancią Ypsilon wychodzi najnowszy spot reklamowy, który dowcipnie i dosadnie ujmuje elegancję i wzgląd na styl wspólny dla samochodu i osób, które go prowadzą.
Twarzą reklamy została Kasia Smutniak, polska modelka i aktorka mieszkająca we Włoszech, która została wybrana ze względu na podobieństwo swojego charakteru, silnego i spontanicznego, do charakteru nowego samochodu, symbolu wyrafinowania i silnego wyrazu.
W wymyślonym przez agencję Armando Testa i wyreżyserowanym przez Ago Panini dla producenta Akita spocie reklamowym, Kasia Smutniak gra rolę niezdecydowanej dziewczyny zastanawiającej się, co na siebie włożyć. Żadna sukienka jej nie pasuje i dlatego jej narzeczony postanawia wezwać specjalistę: mężczyznę, który pozbawi ją wszelkich wątpliwości, za pomocą spirytystycznego rytuału przedstawionego w ironiczny sposób. W ten sposób mężczyzna przywróci do życia bohaterki poczucie piękna, pokazując jej jedyny styl potrafiący zdobyć jej serce każdego dnia: nową Lancię Ypsilon. Reklamę kończy hasło „Daj się uwieść stylowi ".