Po wstępnej zgodzie związki zawodowe Fiata w turyńskiej fabryce Mirafiori zmieniły zdanie i nie zgadzają się na pracę trzyzmianową, informuje "Rzeczpospolita".
1,3 mld euro wspólnie z Chryslerem jeepy oraz alfy romeo. Ich produkcja miała rozpocząć się w I kwartale 2012 roku. Inwestycja pod Turynem jest częścią planu „Fabbrica Italia”, który zakłada zainwestowanie w ciągu trzech lat 20 mld euro w produkcję aut we Włoszech. Ten plan zakłada zmianę warunków pracy, m.in. wydłużenie czasu pracy, łącznie z wprowadzeniem sobót roboczych oraz trzech zmian.
Nowe kontrakty także ograniczają prawo do strajku oraz możliwości korzystania ze zwolnień lekarskich. Takim rozwiązaniom przeciwny jest silny u Fiata lewicowy związek zawodowy Fiom, który uniemożliwił porozumienie w fabryce pod Neapolem, w której koncern zamierzał produkować nową wersję pandy. W Mirafiori to także Fiom zablokował rozmowy.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
1,3 mld euro wspólnie z Chryslerem jeepy oraz alfy romeo. Ich produkcja miała rozpocząć się w I kwartale 2012 roku. Inwestycja pod Turynem jest częścią planu „Fabbrica Italia”, który zakłada zainwestowanie w ciągu trzech lat 20 mld euro w produkcję aut we Włoszech. Ten plan zakłada zmianę warunków pracy, m.in. wydłużenie czasu pracy, łącznie z wprowadzeniem sobót roboczych oraz trzech zmian.
Nowe kontrakty także ograniczają prawo do strajku oraz możliwości korzystania ze zwolnień lekarskich. Takim rozwiązaniom przeciwny jest silny u Fiata lewicowy związek zawodowy Fiom, który uniemożliwił porozumienie w fabryce pod Neapolem, w której koncern zamierzał produkować nową wersję pandy. W Mirafiori to także Fiom zablokował rozmowy.
Więcej w "Rzeczpospolitej".