Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Europejscy producenci i dostawcy części motoryzacyjnych z zadowoleniem przyjmują Strategiczny Dialog na temat przyszłości europejskiego przemysłu motoryzacyjnego jako szansę na osiągnięcie konkretnych postępów w zakresie konkurencyjności naszej branży.

„Nie ma czasu na raporty - Strategiczny Dialog musi teraz przynieść realny wpływ w oparciu o zalecenia Draghiego. Musimy przejść od podejścia opartego na karach do opartego na rynku i popycie do transformacji”, powiedziała Sigrid de Vries, Dyrektor Generalna Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). „Jako natychmiastowy priorytet, działania UE mające na celu rozwiązanie problemu paraliżujących kar za zgodność z przepisami dotyczącymi emisji CO2 w 2025 roku dla pojazdów lekkich są niezbędnym warunkiem utrzymania konkurencyjności naszej branży”.

„Strategiczny Dialog pojawia się w kluczowym momencie, ponieważ presja regulacyjna, globalna konkurencja i słaby popyt na pojazdy nadwyrężyły branżę, spowalniając działalność, zmniejszając zdolność inwestycyjną i wpływając na siłę roboczą. Tylko w 2024 r. branża dostaw motoryzacyjnych ogłosiła 54 000 zwolnień”, powiedział Benjamin Krieger, sekretarz generalny CLEPA, Europejskiego Stowarzyszenia Dostawców Motoryzacyjnych. „Dostawcy motoryzacyjni są niezbędni nie tylko dla dobrobytu UE, ale także dla stabilności gospodarek regionalnych i lokalnych, jednak fundamenty te ulegają erozji. Teraz nadszedł czas, aby przemysł i decydenci polityczni dostosowali się i podjęli zdecydowane działania na rzecz długoterminowych przepisów dotyczących otwartości technologicznej”.

Pierwsze spotkania w ramach Dialogu powinny skupić się na krótkoterminowych priorytetach, w tym m. in.:
  • pilnie rozwiązać kwestię obciążenia związanego z przestrzeganiem celu dotyczącego emisji CO2 na rok 2025 dla pojazdów lekkich, aby zapewnić, że nie zostaną nałożone żadne kary.
  • przyspieszyć przeglądy przepisów dotyczących emisji CO2 dla pojazdów lekkich i ciężkich, w oparciu o ocenę dostępności warunków sprzyjających, realiów rynkowych i łańcucha wartości.
  • określić priorytety dla Planu działań przemysłowych w sektorze motoryzacyjnym i zapewnić jego spójność z Czystym porozumieniem przemysłowym
  • omówić ogólnounijny program zachęt do zakupu samochodów i specjalne środki mające na celu stymulowanie popytu na pojazdy ciężkie o zerowej emisji (na przykład zamówienia publiczne).
  • ocenić negatywny wpływ napięć handlowych z USA i Chinami na przemysł motoryzacyjny UE i jak ich uniknąć
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

YETICO S.A.
FABER CNC
Mondi Simet Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
3D Center Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.