Firma Nissan Motor Co.,Ltd. ogłosiła, że samochód, który zastąpi Nissana Micra, będzie produkowany w europejskim zakładzie Renault.
Pojazd, którego produkcja ma się rozpocząć w 2016 r., będzie eksportowany na wszystkie europejskie rynki z ruchem lewostronnym.
W trakcie całego sześcioletniego okresu realizacji biznesplanu Nissan Power 88 firma będzie wprowadzać na rynek średnio jeden model co sześć tygodni. W rezultacie już teraz planuje się, że zdolności produkcyjne dostępne we właściwych zakładach należących do sieci produkcyjnej Nissana będą w pełni wykorzystane a firma będzie poszukiwać nowych efektów synergii w ramach koncernu Renault-Nissan.
Dzięki wzrostowi sprzedaży i udziałów rynkowych w całej Europie i w Rosji zdolności produkcyjne europejskich i indyjskich (to właśnie w nich produkuje się obecnie Nissana Micra) zakładów Nissana w perspektywie kilkuletniej będą w pełni wykorzystane. Decyzja o zaproponowaniu Renault produkcji Nissana w jednym z europejskich zakładów tej marki przyniesie Nissanowi wielorakie korzyści, w tym zmniejszenie nakładów kapitałowych, ograniczenie ryzyka kursowego oraz zmniejszenie poziomu kapitału obrotowego dzięki skróceniu łańcuchów dostaw.
Komentując decyzję o zaproponowaniu dostaw nowego modelu zakładowi Renault, Trezor Mann, przewodniczący komitetu zarządzającego Nissan Europe, stwierdził: „Firma z przyjemnością wykorzysta korzyści ekonomiczne i logistyczne związane z powierzeniem produkcji następnej generacji Nissana Micra w liczbie 82 000 sztuk rocznie europejskiemu zakładowi Renault. Nissan już wykorzystuje napędy produkowane przez zakład w Cleon - w ofercie mamy też lekki pojazd użytkowy wytwarzany przez zakład w Batilly".
Nissan Micra, na niektórych rynkach oferowany również pod nazwą March, należy do najstarszych i najbardziej rozpoznawalnych modeli firmy. Ponieważ Micra z założenia jest pojazdem globalnym, w ramach zoptymalizowanej strategii zaopatrzeniowej Nissana będzie też nadal produkowana poza Europą.
Pojazd, którego produkcja ma się rozpocząć w 2016 r., będzie eksportowany na wszystkie europejskie rynki z ruchem lewostronnym.
W trakcie całego sześcioletniego okresu realizacji biznesplanu Nissan Power 88 firma będzie wprowadzać na rynek średnio jeden model co sześć tygodni. W rezultacie już teraz planuje się, że zdolności produkcyjne dostępne we właściwych zakładach należących do sieci produkcyjnej Nissana będą w pełni wykorzystane a firma będzie poszukiwać nowych efektów synergii w ramach koncernu Renault-Nissan.
Dzięki wzrostowi sprzedaży i udziałów rynkowych w całej Europie i w Rosji zdolności produkcyjne europejskich i indyjskich (to właśnie w nich produkuje się obecnie Nissana Micra) zakładów Nissana w perspektywie kilkuletniej będą w pełni wykorzystane. Decyzja o zaproponowaniu Renault produkcji Nissana w jednym z europejskich zakładów tej marki przyniesie Nissanowi wielorakie korzyści, w tym zmniejszenie nakładów kapitałowych, ograniczenie ryzyka kursowego oraz zmniejszenie poziomu kapitału obrotowego dzięki skróceniu łańcuchów dostaw.
Komentując decyzję o zaproponowaniu dostaw nowego modelu zakładowi Renault, Trezor Mann, przewodniczący komitetu zarządzającego Nissan Europe, stwierdził: „Firma z przyjemnością wykorzysta korzyści ekonomiczne i logistyczne związane z powierzeniem produkcji następnej generacji Nissana Micra w liczbie 82 000 sztuk rocznie europejskiemu zakładowi Renault. Nissan już wykorzystuje napędy produkowane przez zakład w Cleon - w ofercie mamy też lekki pojazd użytkowy wytwarzany przez zakład w Batilly".
Nissan Micra, na niektórych rynkach oferowany również pod nazwą March, należy do najstarszych i najbardziej rozpoznawalnych modeli firmy. Ponieważ Micra z założenia jest pojazdem globalnym, w ramach zoptymalizowanej strategii zaopatrzeniowej Nissana będzie też nadal produkowana poza Europą.