Likwidacja linii produkcyjnych we włoskim Melfi, przeniesienie produkcji silników z Douvrin we Francji na do węgierskiego Szentgottard to tylko część prac, które mają zintegrować Stellantisa powstałego w styczniu 2021 z połączenia Grupy PSA z Fiatem Chryslerem (FCA) przeniesie z Douvrin (Pas-de-Calais) na Węgry produkcję silników benzynowych.
W najbliższy czwartek, 15 kwietnia szefowie firm Stellantisa w poszczególnych krajach mają się spotkać ze związkami zawodowymi, aby po raz kolejny wyjaśnić pracownikom, jakie są powody tych przeprowadzek. Bardzo się obawiają się konkurencji fabryk w Europie Środkowej. Tymczasem,jeśli chodzi o wydajność i koszty pracy, to dzisiaj w Stellantisie punktem odniesienia są fabryki położone blisko siebie. Na przykład zakład w Tychach jest porównywany z fabryką w słowackiej Trnavie, skąd wyjeżdżają Citroeny C3 i Peugeoty 208.
Te przeprowadzki i optymalizacja wykorzystania mocy, to efekt powstania Stellantisa w połowie stycznia 2021.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
Europa
Przemeblowania u Stellantisa. Związki zawodowe zaniepokojone
- Szczegóły
- Autor: Rzeczpospolita (Danuta Walewska), fot.FCA