Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Przygotowując się do planowanego wydzielenia z Daimler AG oraz samodzielnego wejścia na giełdę frankfurcką, planowanego na koniec roku 2021, spółka Daimler Truck AG ogłasza skład nowego zarządu, a także informuje o szeregu istotnych zmian organizacyjnych, które mają wejść w życie od 1 lipca 2021 r.

W ten sposób Daimler Truck AG chce zwiększyć swoją efektywność, przyspieszyć procesy decyzyjne i jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby klientów na całym świecie.

Większa odpowiedzialność biznesowa jednostek organizacyjnych w każdym regionie

Aby przyspieszyć tempo rozwoju technicznego i lepiej zaspokajać potrzeby klientów w poszczególnych regionach, spółka Daimler Truck AG podjęła decyzję o reorganizacji swojej struktury biznesowej. Oznacza to, że jednostki operacyjne i marki działające globalnie w najważniejszych regionach sprzedażowych – Ameryce Północnej (Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses), Europie i Ameryce Łacińskiej (Mercedes-Benz Trucks) oraz Azji (FUSO i BharatBenz) – otrzymają większą biznesową niezależność i swobodę działania.

Kompetencje decyzyjne i zasoby niezbędne do rozwoju produktów będą należały do poszczególnych marek Daimler Truck w regionach. W konsekwencji funkcje głównego inżyniera odpowiedzialnego za rozwój całego pojazdu, które dotychczas były zazwyczaj strukturalnie zakotwiczone w centralnym dziale rozwoju Daimler Trucks & Buses, zostaną przydzielone do poszczególnych regionów. Umożliwi to markom pojazdów, takim jak Freightliner w Ameryce Północnej, Mercedes-Benz Trucks w Europie i Ameryce Łacińskiej czy FUSO w Azji, przedstawienie swoim klientom najlepszej możliwej oferty produktowej i usługowej.

Nowy dział w zarządzie – szef Truck Technology Group

W obliczu takich megatrendów, jak neutralny bilans CO2 w transporcie, oprogramowanie pojazdów i łączność sieciowa, już od lat Daimler Truck AG jest motorem transformacji swej branży. Przedsiębiorstwo skupiło się na rozwoju rozwiązań odpowiadających tym trendom – były to m.in. światowe premiery elektrycznych ciężarówek z napędem akumulatorowym w segmencie lekkim, średnim i ciężkim, zaprezentowany niedawno samochód ciężarowy z napędem wodorowym do transportu dalekobieżnego – Mercedes-Benz GenH2, czy autonomiczna ciężarówka Future Truck 2025.

Ze względu na coraz szybsze dążenie do osiągnięcia neutralnego bilansu CO2 w transporcie oraz szybki rozwój oprogramowania i łączności sieciowej pojazdów, Daimler Truck AG łączy wszystkie ważne działania w zakresie techniki i układów napędowych w jednym dziale biznesowym – Truck Technology Group (TT). Pod kierownictwem dr. Andreasa Gorbacha (45) powstanie globalne centrum kompetencyjne w zakresie badań, rozwoju i produkcji wszelkich przyszłych rozwiązań technicznych związanych z układami napędowymi (spalinowymi, akumulatorowymi i na ogniwa paliwowe). Ponadto Truck Technology Group odpowiada za oprogramowanie pojazdów, elektrykę/elektronikę oraz globalne zakupy. Działania te umożliwiają nie tylko ekonomiczne skalowanie zróżnicowanych rozwiązań technicznych poprzez ich szerokie wykorzystanie we wszystkich regionach, ale także wykorzystanie globalnych synergii.

„Dzięki swej nowej strukturze korporacyjnej, Daimler Trucks & Buses zyskuje to, co najlepsze z dwóch perspektyw: maksymalną bliskość klienta i lokalną ekspansywność w regionach oraz maksymalną, skoncentrowaną moc wpływu na rozwój przyszłościowych rozwiązań technicznych”, mówi Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG.

Uzupełniając, Martin Daum stwierdza: „Dr Andreas Gorbach jest uznanym liderem z bogatym doświadczeniem zarówno w dziedzinie napędów konwencjonalnych, jak i bezemisyjnych. To doskonała nominacja na nowe stanowisko w zarządzie ds. Truck Technology Group. Aktualnie dr Gorbach jest dyrektorem generalnym cellcentric – działającej w branży ogniw paliwowych spółki joint venture z Volvo Group, gdzie ma ogromny udział sukcesie Daimler Truck AG, jakim jest osiągnięcie zdolności do produkcji seryjnej napędu wodorowego”.

Sven Ennerst, dotychczas odpowiedzialny za rozwój, zakupy i region Chin, do końca bieżącego roku będzie w pełni koncentrował się na sukcesie biznesowym w Chinach, jako główny pełnomocnik firmy na tym rynku. Dr Frank Reintjes, który dotąd odpowiadał za segment biznesowy Global Powertrain, do końca roku będzie doradzał przy reorganizacji Daimler Truck AG jako Senior Executive Advisor przy prezesie zarządu Daimler Truck AG. Pod koniec roku obaj koledzy przejdą na zasłużoną emeryturę.

Martin Daum podkreśla: „Chciałbym bardzo serdecznie podziękować moim dwóm szanownym kolegom, Svenowi Ennerstowi i Frankowi Reintjesowi, za ich niezwykłe zaangażowanie i wkład w rozwój Daimler Truck AG. Obaj przez dziesięciolecia w znaczący sposób kształtowali swoje obszary odpowiedzialności. Frank Reintjes, tworząc wysoce wydajną globalną jednostkę biznesową odpowiedzialną za napędy, Sven Ennerst, tworząc globalne portfolio produktów z wiodącą w branży techniką w zakresie bezpieczeństwa i ekonomiczności. Każdy z nich w swojej dziedzinie ogromnie przyczynił się do naszych sukcesów”.

Financial Services dla klientów Daimler Truck & Bus

Kolejnym krokiem w kierunku większej orientacji na klienta jest utworzenie nowej, własnej jednostki świadczącej usługi finansowe dla Daimler Truck AG. Zadaniem tej nowej spółki córki Daimler Truck AG ma być odpowiednie wsparcie sprzedaży największego na świecie producenta samochodów ciężarowych i autobusów za pomocą zindywidualizowanych rozwiązań w zakresie kredytu, leasingu i ubezpieczeń oraz wzmacnianie relacji z klientami. W przededniu wydzielenia i wejścia na giełdę pracownicy przyszłej jednostki Daimler Truck Financial Services przejdą z Daimler Mobility AG do nowej spółki i staną się częścią globalnej rodziny Daimler Truck. Kierownictwo tej nowej własnej jednostki ds. usług finansowych od 1 lipca 2021 r obejmie Stephan Unger (54). Obejmując tę funkcję, Stephan Unger stanie się od tej chwili członkiem zarządu Daimler Truck AG.

Stephan Unger jest od 2012 r. członkiem zarządu Daimler Mobility AG, odpowiedzialnym za finanse i kontroling, zarządzanie ryzykiem oraz cyfrowe rozwiązania mobilnościowe. W swojej karierze zajmował różne stanowiska kierownicze w obszarze finansów i kontrolingu, m.in. w Mitsubishi Motors Corporation w Japonii, należącej wówczas do DaimlerChrysler AG, oraz w Mercedes-AMG GmbH. W 2020 r. Stephan Unger przejął dodatkowo odpowiedzialność za kontrolę inwestycji w obszarze cyfrowych usług mobilnościowych.

Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG: „Bardzo się cieszę, że mogliśmy pozyskać Stephana Ungera jako członka zarządu nowej jednostki Daimler Truck Financial Services. Wnosi on szerokie międzynarodowe doświadczenie kierownicze zarówno w branży usług finansowych, jak i w segmencie samochodów ciężarowych. Własna jednostka ds. usług finansowych będzie dla nas silnym partnerem, który zaoferuje naszym klientom atrakcyjne produkty leasingowe, kredytowe i ubezpieczeniowe, a tym samym optymalnie uzupełni naszą ofertę rynkową. Serdecznie witamy Stephana Ungera i jego przyszły zespół w Daimler Trucks & Buses”.

Skład zarządu Daimler Truck AG

Prezes zarządu Daimler Truck, Martin Daum, kieruje przedsiębiorstwem wraz z zespołem zarządzającym, mającym wszelkie predyspozycje do przygotowania samodzielnej spółki Daimler Truck AG na wyzwania przyszłości. Karin Rådström jest odpowiedzialna za regiony Europy i Ameryki Łacińskiej oraz markę Mercedes-Benz Truck. John O’Leary, jako dyrektor generalny Daimler Trucks North America, odpowiada za region Ameryki Północnej oraz marki Freightliner, Western Star i Thomas Built Buses. Hartmut Schick, jako dyrektor generalny Daimler Trucks Asia, odpowiada za region Azji oraz marki FUSO i BharatBenz. Dr Andreas Gorbach poprowadzi Truck Technology Group. Stephan Unger będzie w zarządzie odpowiadać przyszłą jednostkę Daimler Truck Financial Services. Jochen Götz jest odpowiedzialny za finanse i kontroling. Jürgen Hartwig odpowiada za zasoby ludzkie.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
RADMOT Sp. z o.o.
Impel Group
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
FORTY Sp. J. A. Korczyński, M. Tytkowska