Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
W październiku 2024 r. liczba rejestracji nowych samochodów w UE przełamała trend spadkowy, odnotowując niewielkie wzmocnienie o 1,1%. Hiszpania była liderem z solidnym 7,2% wzrostem, podczas gdy Niemcy odbiły się o 6% po trzech miesiącach spadków. Zmniejszenie sprzedaży odnotowano zarówno we Francji (-11,1%), jak i we Włoszech (-9,1%).

Po dziesięciu miesiącach 2024 r. liczba rejestracji nowych samochodów osobowych pozostała stabilna (+0,7%), z 8,9 mln sztuk. Hiszpania (+4,9%) i Włochy (+0,9%) osiągnęły pozytywne wyniki, podczas gdy we Francji i Niemczech odnotowano spadki (odpowiednio -2,7% i -0,4%).

REJESTRACJE WEDŁUG RODZAJÓW NAPĘDU

Udział w rynku samochodów elektrycznych na baterie w październiku 2024 r. utrzymał się na stabilnym 14,4% poziomie. Od początku roku wolumeny zmniejszyły się o 4,9%, a ich udział w rynku skurczył się do 13,2% z 14% w ubiegłym roku.

W październiku 2024r. liczba rejestracji samochodów hybrydowych typu plug-in również obniżyła się (-7,2%). Udział w rynku dla tego typu pojazdów sięgnął w tym miesiącu 7,7%, co odpowiada za spadek o 0,7 punktu procentowego w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku.


SAMOCHODY ELEKTRYCZNE I HYBRYDOWE

W październiku 2024 r. liczba rejestracji samochodów elektrycznych zwiększyła się o 2,4% osiągając 124 907 sztuk.

Jednak wolumen sprzedaży od początku roku był o 4,9% niższy niż w tym samym okresie ubiegłego roku, a całkowity udział w rynku samochodów elektrycznych wyniósł 14,4%. Spadek ten napędzany był przede wszystkim znaczącym zmniejszeniem liczby rejestracji w Niemczech (-26,6%).

Rejestracje samochodów hybrydowych typu plug-in obniżyły się w ubiegłym miesiącu o 7,2%, po istotnych spadkach we Francji (-26,9%) i we Włoszech (-24,9%). W październiku hybrydy typu plug-in odpowiadały za 7,7% rynku samochodowego wobec 8,4% w ubiegłym roku.
Od początku roku wolumeny również uległy zmniejszeniu, o 7,9% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.

W październiku rejestracje samochodów hybrydowych przyspieszyły o 17,5%, przy czym ich udział w rynku wzrósł do 33,3%, z 28,6% w październiku ub.r., przewyższając drugi miesiąc z rzędu rejestracje samochodów benzynowych.


SAMOCHODY Z SILNIKAMI BENZYNOWYMI I DIESLA

W październiku 2024 r. sprzedaż samochodów benzynowych obniżyła się o 6,8%. Największy spadek odnotowano we Francji, gdzie liczba rejestracji tąpnęła o 32,7%. Za nią uplasowały się Włochy ze stratą o 10,1%. Hiszpania zanotowała łagodniejszy spadek o 1,6%, podczas gdy Niemcy były jedynym dużym rynkiem ze wzrostem sprzedaży samochodów benzynowych o 3,7%.

Samochody benzynowe odpowiadają obecnie za 30,8% rynku, zmniejszając się z 33,4% w tym samym miesiącu ubiegłego roku.

Rynek samochodów z silnikiem Diesla skurczył się o 7,6%, osiągając w październiku 10,9% udział w rynku.
Ogólnie rzecz biorąc, spadki zaobserwowano na prawie dwóch trzecich rynków UE.
 
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
EJOT Polska Sp. z o.o. Sp. k.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.