W lipcu br. rejestracje w Unii Europejskiej nowych samochodów osobowych zmniejszyły się stosunkowo niewiele - o 5,7% w porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku.
Siedem z 27 państw członkowskich przekazało informacje o wzroście w lipcu, w tym Francja (+ 3,9%) i Hiszpania (+ 1,1%). Pozostające poza granicami UE - Wielka Brytania (+ 11,3%), Islandia (+ 44,5%) i Norwegia (+ 6,5%) również wykazały pierwsze oznaki ożywienia.
Jednak w sierpniu rynek samochodowy UE ponownie zanotował silniejszy spadek (-18,9%), chociaż mniej dramatyczny niż w poprzednich miesiącach br. Z wyjątkiem Cypru (+ 14,1%), wszystkie kraje w regionie zanotowały spadki w porównaniu do sierpnia 2019 r. Wśród czterech głównych rynków UE najlepiej wypadły Włochy z lekkim spadkiem o 0,4%, podczas gdy najsilniejsze spadki odnotowano w Niemczech (-20,0%) i we Francji (-19,8%).
W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2020 r. popyt w UE na samochody osobowe skurczył o 32,0%. Łącznie od stycznia do sierpnia zarejestrowano w całej Unii Europejskiej 6 123 852 nowe samochody, prawie o 2,9 mln sztuk mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Wśród największych rynków UE Hiszpania, jak dotąd w tym roku, odczuła najgłębszy spadek (-40,6%), następnie Włochy (-38,9%), Francja (-32,0%) i Niemcy (-28,8%).
Dane dla Malty są niedostępne w ujęciu miesięcznym
Europa
Rejestracje nowych samochodów osobowych w UE: lipiec-sierpień 2020 r.
- Szczegóły
- Autor: ACEA, PZPM