- Ubiegły rok zakończyliśmy wieloma sukcesami: pokazaliśmy, że Audi Hungaria to znacznie więcej niż firma produkcyjna, ponieważ oprócz naszych pojazdów i silników klasy premium zapewniamy naszym klientom usługi zorientowane na kompetencje, zgodnie z naszą strategią Next Level - z Győr na świat. Nasz jubileuszowy rok 2023 upłynął pod znakiem rekordowych wyników w produkcji pojazdów, ekskluzywnych seryjnych elementach karoserii i napędach elektrycznych - powiedział Alfons Dintner, prezes zarządu spółki.
Audi Hungaria jest nadal największą fabryką silników na świecie: w 2023 roku w Győr wyprodukowano łącznie 1 660 425 silników (2022: 1 677 545), w tym 114 058 napędów elektrycznych (2022: 108 097).
Spółka wyprodukowała:
- 158 802 trzycylindrowe silniki benzynowe,
- 806 685 czterocylindrowych silników benzynowych.
- 19 734 pięciocylindrowych silników benzynowych,
- 277 081 sześciocylindrowych silników benzynowych
- 6216 dziesięciocylindrowych silników benzynowych,
- 277 081 egzemplarzy sześciocylindrowego silników wysokoprężnych,
- 198 802 czterocylindrowych jednostek wysokoprężnych
- i 78 905 sześciocylindrowych silników wysokoprężnego.
Na dzień 31 grudnia 2023 r. Audi Hungaria zatrudniało 11 663 pracowników, co czyni go największym pracodawcą w regionie również w 2023 r. W ubiegłym roku Audi Hungaria założyła spółkę zależną, w której posiada 100% udziałów, AUDI HUNGARIA AHEAD Kft. Podmiot prowadzi działalność usługową niezwiązaną bezpośrednio z produkcją, tj. usługi zakupowe, informatyczne i finansowe świadczone na rzecz Grupy Volkswagen. Na przestrzeni ostatniego roku stale się powiększała, a liczba pracowników na koniec zeszłego roku osiągnęła 480 osób. Obie spółki zatrudniały łącznie 12 143 pracowników.
W 2024 roku w Győr zostanie uruchomiona seryjna produkcja CUPRA Terramar a także nowa generacja silników elektrycznych MEBeco.