Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
By ograniczyć wykorzystanie zasobów naturalnych oraz zredukować wpływ produkcji pojazdów ciężarowych na środowisko, Renault Trucks podejmuje działania mające na celu stworzenie wewnętrznego systemu gospodarowania materiałami, czyli tzw. „gospodarki o obiegu zamkniętym”.

Fabryka USED PARTS Renault Trucks, mająca na celu pozyskiwania części zamiennych Renault Trucks to kolejny etap tego projektu, po fabryce USED TRUCKS zmiany przeznaczenia pojazdów w Bourg-en-Bresse oraz centrum regeneracji części w Limoges. Najnowszy oddział zlokalizowany w Vénissieux zajmie się demontażem pojazdów oraz ponownym wykorzystaniem ich części.

Przez ostatnie pięć lat Renault Trucks inwestowało w rozwój tego obszaru stosując trójstronne podejście obejmujące regenerację, zmianę przeznaczenia oraz recycling części. Renault Trucks podejmuje wiele inicjatyw mających na celu wydłużenie żywotności swoich pojazdów. Obejmuje to na przykład regenerację części zgodnie ze ścisłym procesem obowiązującym w zakładzie używanych pojazdów ciężarowych, wyposażanie pojazdów w najnowsze technologie w oddziale w Lyon, czy sprzedaż używanych modeli ze specjalnych serii.

Kolejnym etapem jest stworzenie zakładu części używanych, w którym pojazdy będą poddawane recyklingowi, dzięki czemu będzie można uzyskać z nich surowce oraz części zamienne. Inicjatywa została poparta wstępnym studium wykonalności przeprowadzonym w 2020 roku przez Renault Trucks razem z Indra Automobile Recycling oraz ADEME, francuską agencją ds. przemian ekologicznych.
 
Zakład części używanych poddaje recyklingowi pojazdy wycofane z obiegu

Zakład przetwarzania pojazdów wycofanych z obiegu powstaje w centrum produkcyjnym Lyon–Vénissieux. Obiekt o powierzchni 3.000 m2 zlokalizowany
przy centrum logistycznym będzie utylizował pojazdy Renault Trucks o dużym przebiegu. Żywotność pojazdów Renault Trucks oraz ich podzespołów i części wynosi ponad 1,5 miliona kilometrów.

Pojazdy trafiające do tego zakładu będą rozmontowywane na części, które mogą być dalej wykorzystywane, np. silniki, skrzynie biegów, kabiny, zbiorniki paliwa, zderzaki, itp. Metalowe elementy zostaną odesłane do pobliskiej huty. Odzyskany surowiec zostanie wykorzystany do produkcji nowych pojazdów.

Części przeznaczone do ponownego użycia zostają sprawdzane, oczyszczone oraz opatrzone etykietami w celu sporządzenia wykazu i ich łatwej identyfikowalności. Następnie wysłane są do najbliższego magazynu części zamiennych Renault Trucks, podobnie jak nowe części zamienne.

 Części zamienne Renault Trucks: oferta producenta

Podobnie do nowych części zamiennych, używane części będą dostępne na stronie internetowej i objęte gwarancją producenta, przy czym będą średnio o 50-60% tańsze.
Renault Trucks kontynuuje współpracę z Indra Automobile Recycling, dzięki czemu będzie nadal oferować części zamienne do starszych modeli swoich pojazdów, pochodzące z demontażu przeprowadzonego przez specjalistę ds. recyklingu.

Dzięki nowej fabryce Renault Trucks jest coraz bliżej osiągnięcia neutralności węglowej, a także stawia czoła problemowi braku surowców oraz części zamiennych na rynku.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GREG-PLAST
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.