W tym tygodniu międzyresortowa komisja pod przewodnictwem wiceministra rozwoju gospodarczego Rosji zajmowała się planem walki z kryzysem w AvtoVAZie i przyznaniem dalszego wsparcia.
Według dziennika "Wiedomosti" dług największego producenta samochodów w Rosji wynosi wobec banków 37 mld rubli. Ponadto do końca września AvtoVAZ powinien zwrócić do Sbierbanku 14 mld rubli kredytu.
Jedną z metod rozwiązania tego problemu jest restrukturyzacja długu oraz przedłużenie terminów spłaty kredytów na 2 do 5 lat. Ale banki są gotowe to zrobić tylko pod warunkiem udzieleniem gwarancji państwowych. Problem tkwi w tym, że nie mogą być one wyższe niż połowa zadłużenia firmy, czyli w tym wypadku 18,5 mld rubli.
AvtoVAZ otrzymał już 25 mld rubli rządowego wsparcia w postaci nieoprocentowanych kredytów. Pieniądze te zostały już wydane między innymi na rozliczenia z dostawcami i wynagrodzenia pracowników.
Według dziennika "Wiedomosti" dług największego producenta samochodów w Rosji wynosi wobec banków 37 mld rubli. Ponadto do końca września AvtoVAZ powinien zwrócić do Sbierbanku 14 mld rubli kredytu.
Jedną z metod rozwiązania tego problemu jest restrukturyzacja długu oraz przedłużenie terminów spłaty kredytów na 2 do 5 lat. Ale banki są gotowe to zrobić tylko pod warunkiem udzieleniem gwarancji państwowych. Problem tkwi w tym, że nie mogą być one wyższe niż połowa zadłużenia firmy, czyli w tym wypadku 18,5 mld rubli.
AvtoVAZ otrzymał już 25 mld rubli rządowego wsparcia w postaci nieoprocentowanych kredytów. Pieniądze te zostały już wydane między innymi na rozliczenia z dostawcami i wynagrodzenia pracowników.