Emisja dodatkowych akcji jako element pomocy dla AvtoVAzu, nie jest rozważana, po tym jak ten największy producent samochodów w Rosji otrzymał od rządu wsparcie w wysokości 776 mln dolarów.
Taką opinię wyrazili przedstawiciele Renault, do którego należy część udziałów. Francuski koncern sprzeciwiał się nowej emisji, ponieważ doprowadziłoby to do zmniejszenia jego udziałów, które wynoszą obecnie 25 proc. plus jedna akcja.
Zadłużenie AvtoVAZu wynosi obecnie 44 mld rubli (1,3 mld dolarów). Ze względu na problemy z rozliczaniem się z dostawcami, fabryka w Togliatti w tym roku już kilkakrotnie zatrzymywała produkcję, z powodu braku dostaw.
Christian Esteve, członek komitetu zarządzającego Renault powiedział m.in., że francuski koncern, pomimo utraty 117 mln euro w 2008 r z powodu przeszacowania wartości AvotVAZu, wciąż uważa decyzję o objęciu udział w w rosyjskim producencie aut za korzystną inwestycję, ponieważ oczekuje powrotu wzrostów na rynku samochodowym w Rosji.
"Zakup udziałów w AvtoVAZ jest długoterminową inwestycją, która będzie procentować w przyszłości," powiedział Esteve.
Taką opinię wyrazili przedstawiciele Renault, do którego należy część udziałów. Francuski koncern sprzeciwiał się nowej emisji, ponieważ doprowadziłoby to do zmniejszenia jego udziałów, które wynoszą obecnie 25 proc. plus jedna akcja.
Zadłużenie AvtoVAZu wynosi obecnie 44 mld rubli (1,3 mld dolarów). Ze względu na problemy z rozliczaniem się z dostawcami, fabryka w Togliatti w tym roku już kilkakrotnie zatrzymywała produkcję, z powodu braku dostaw.
Christian Esteve, członek komitetu zarządzającego Renault powiedział m.in., że francuski koncern, pomimo utraty 117 mln euro w 2008 r z powodu przeszacowania wartości AvotVAZu, wciąż uważa decyzję o objęciu udział w w rosyjskim producencie aut za korzystną inwestycję, ponieważ oczekuje powrotu wzrostów na rynku samochodowym w Rosji.
"Zakup udziałów w AvtoVAZ jest długoterminową inwestycją, która będzie procentować w przyszłości," powiedział Esteve.