AvtoVAZ, największy producent samochodów w Rosji, na skutek trudnej sytuacji, ogranicza program inwestycyjny na najbliższe lata.
Fabryka w Togliatti dwukrotnie zredukowała plan inwestycyjny na lata 2010-2013 r. Pozostała suma w wysokości 42 mld rubli, przeznaczona ma być na produkcję niskokosztowych samochodów na platformie Renault (wersje kombi i van).
Jednocześnie AvtoVAZ rezygnuje z rozwoju własnego aut znanego pod nazwą "Projekt C". Wiceprezes Witalij Wilczyk powiedział agencji "Reuters", ze do 2012 r. producent zamierza zrezygnować z montażu "klasycznych modeli", które obecnie stanowią blisko 1/3 produkcji fabryki.
Do 2012 r. AvtoVAZ miałby według dziennika "Wiedomosti" produkować nie więcej niż 500 tys. samochodów rocznie. W tym właśnie roku fabryka w Togliatti ma uruchomić produkcję nowego modelu z segmentu B, który powstanie we współpracy z Renault-Nissan. Ma to wpłynąć na wzrost produkcji.
Fabryka w Togliatti dwukrotnie zredukowała plan inwestycyjny na lata 2010-2013 r. Pozostała suma w wysokości 42 mld rubli, przeznaczona ma być na produkcję niskokosztowych samochodów na platformie Renault (wersje kombi i van).
Jednocześnie AvtoVAZ rezygnuje z rozwoju własnego aut znanego pod nazwą "Projekt C". Wiceprezes Witalij Wilczyk powiedział agencji "Reuters", ze do 2012 r. producent zamierza zrezygnować z montażu "klasycznych modeli", które obecnie stanowią blisko 1/3 produkcji fabryki.
Do 2012 r. AvtoVAZ miałby według dziennika "Wiedomosti" produkować nie więcej niż 500 tys. samochodów rocznie. W tym właśnie roku fabryka w Togliatti ma uruchomić produkcję nowego modelu z segmentu B, który powstanie we współpracy z Renault-Nissan. Ma to wpłynąć na wzrost produkcji.