AvtoVAZ, największy rosyjski producent samochodów, od 30 kwietnia zatrzymał produkcję na 11 dni. Powód: redukcja zapasów oraz dopasowanie poziomu produkcji do malejącego popytu.
Fabryka Togliatti w tym roku przywróciła produkcję dopiero lutym i to w systemie czterodniowego tygodnia pracy. W pierwszym kwartale wyprodukowano 52,9 tys. aut, o 71,2 proc. mniej niż rok wcześniej. W kwietniu plan zakładał produkcję 29 tys. pojazdów (spadek o 60 proc.) a w maju - 23 tys. (-63 proc.)
Tak więc w pierwszych pięciu miesiącach br. miałoby powstać ponad 100 tys. samochodów, czyli trzykrotnie mniej niż w tym samym okresie 2008 r. Pierwotne plany, zapowiedziane przez prezesa AvtoVAZu, Borysa Alieszyna dotyczyły zaś 530 tys. aut w całym 2009 r.
Fabryka Togliatti w tym roku przywróciła produkcję dopiero lutym i to w systemie czterodniowego tygodnia pracy. W pierwszym kwartale wyprodukowano 52,9 tys. aut, o 71,2 proc. mniej niż rok wcześniej. W kwietniu plan zakładał produkcję 29 tys. pojazdów (spadek o 60 proc.) a w maju - 23 tys. (-63 proc.)
Tak więc w pierwszych pięciu miesiącach br. miałoby powstać ponad 100 tys. samochodów, czyli trzykrotnie mniej niż w tym samym okresie 2008 r. Pierwotne plany, zapowiedziane przez prezesa AvtoVAZu, Borysa Alieszyna dotyczyły zaś 530 tys. aut w całym 2009 r.