Dziennik gospodarczy Kommersant ustalił co będzie przedmiotem działalności świeżo powołaniej spółki joint venture pomiędzy fordem a rosyjskim Sollersem.
Dziennik dotarł do wewnętrzych dokumentów, z których wynika, że spółka ma montować sześć modeli pojazdów. Dwa z nich Fordy Explorer i Transit mają być wytwarzane od 2012 r. republice Tatarstanu w zakładzie w Jełabudze. Natomiast w latach 2013-2014 w fabryce w Nabierieżnyje Czełnym ma ruszyć produkcja Forda Kuga oraz całkowicie nowego low-costu, który ma konkurować na rynku rosyjskim m.in. z VW Polo.
Łącznie Ford i Sollers mają zainwestować do 2020 r. 1,4 mld dolarów.
Dziennik dotarł do wewnętrzych dokumentów, z których wynika, że spółka ma montować sześć modeli pojazdów. Dwa z nich Fordy Explorer i Transit mają być wytwarzane od 2012 r. republice Tatarstanu w zakładzie w Jełabudze. Natomiast w latach 2013-2014 w fabryce w Nabierieżnyje Czełnym ma ruszyć produkcja Forda Kuga oraz całkowicie nowego low-costu, który ma konkurować na rynku rosyjskim m.in. z VW Polo.
Łącznie Ford i Sollers mają zainwestować do 2020 r. 1,4 mld dolarów.