Ukraińska korporacja Bogdan, która montuje na licencji, w zakładach ZAZ, koreańskie samochody marki Chevrolet, zamroziła budowę fabryki samochodów w Rosji.
Sergiej Krasulia, sekretarz prasowy poinformował, że "korporacja rozważa dalsze losy projektu, łącznie z zawieszeniem jego realizacji na rok". Gazeta.ru pisze, że w 2006 r. Bogdan podpisał porozumienie, na mocy którego miał wybudować w rejonie Niżnyj Nowgorod, zakład o możliwościach produkcyjnych 160 tys. samochodów. W tym samym roku Bogdan wraz z UkrAvto, kupiły 50 ha działkę pod budowę zakładu w Borskim, położonym w tym rejonie. Planowany był montaż modeli Chevrolet Lanos i Aveo oraz "kilku tysięcy" autobusów i samochodów dostawczych. Wartość inwestycji przewidziana na uruchomienie fabryki miała wynieść 470 mln dolarów. Ponadto zakładano wydanie kolejnych 300 mln na produkcję komponentów.
Eksperci są przekonani, że przyczyną zawieszenia inwestycji nie jest kryzys finansowy. Od samego początku przedsięwzięcie było awaryjnym rozwiązaniem, w momencie gdy Rosja wejdzie do WTO i dostarczanie na ten rynek Lanosa, produkowanego w ZAZ, stałoby się nieopłacalne. Ponieważ w ostatnim czasie rosyjscy politycy przełożyli wejście do organizacji na bliżej nieokreślony czas, korporacja Bogdan nie musi budować zakładu w Niżnym Nowgorodzie.
Sergiej Krasulia, sekretarz prasowy poinformował, że "korporacja rozważa dalsze losy projektu, łącznie z zawieszeniem jego realizacji na rok". Gazeta.ru pisze, że w 2006 r. Bogdan podpisał porozumienie, na mocy którego miał wybudować w rejonie Niżnyj Nowgorod, zakład o możliwościach produkcyjnych 160 tys. samochodów. W tym samym roku Bogdan wraz z UkrAvto, kupiły 50 ha działkę pod budowę zakładu w Borskim, położonym w tym rejonie. Planowany był montaż modeli Chevrolet Lanos i Aveo oraz "kilku tysięcy" autobusów i samochodów dostawczych. Wartość inwestycji przewidziana na uruchomienie fabryki miała wynieść 470 mln dolarów. Ponadto zakładano wydanie kolejnych 300 mln na produkcję komponentów.
Eksperci są przekonani, że przyczyną zawieszenia inwestycji nie jest kryzys finansowy. Od samego początku przedsięwzięcie było awaryjnym rozwiązaniem, w momencie gdy Rosja wejdzie do WTO i dostarczanie na ten rynek Lanosa, produkowanego w ZAZ, stałoby się nieopłacalne. Ponieważ w ostatnim czasie rosyjscy politycy przełożyli wejście do organizacji na bliżej nieokreślony czas, korporacja Bogdan nie musi budować zakładu w Niżnym Nowgorodzie.