Do wyprodukowania jednego samochodu w Rosji potrzeba średnio trzy razy więcej pracowników niż w innych krajach. Do takich wniosków doszli analitycy "Autostat".
W przemyśle motoryzacyjnym w Rosji pracuje około 750 tys. osób, w tym ok. 40 proc. w fabrykach samochodów i montowniach, a pozostałe 60 proc. u producentów komponentów i części zamiennych. Analitycy nie uwzględniają jednak pracowników firm, które produkują dla sektora samochodowego, np. metal, plastik, szkło czy gumę, jak również pracowników handlu i usług.
Biorąc pod uwagę roczną produkcję 1,85 mln sztuk samochodów (prognoza na 2008 r.) można stwierdzić, że na każdego zatrudnionego w przemyśle motoryzacyjnym w Rosji "przypada" 2,5 wyprodukowanego auta. Wydajność w Rosji pozostaje w tyle za średnią światową, która wynosi ok. 8 samochodów na jednego pracownika. W Unii Europejskiej ten współczynnik wynosi 9, w Stanach Zjednoczonych - ok. 11,3 a w Japonii i Korei Południowej - ok. 16.
W przemyśle motoryzacyjnym w Rosji pracuje około 750 tys. osób, w tym ok. 40 proc. w fabrykach samochodów i montowniach, a pozostałe 60 proc. u producentów komponentów i części zamiennych. Analitycy nie uwzględniają jednak pracowników firm, które produkują dla sektora samochodowego, np. metal, plastik, szkło czy gumę, jak również pracowników handlu i usług.
Biorąc pod uwagę roczną produkcję 1,85 mln sztuk samochodów (prognoza na 2008 r.) można stwierdzić, że na każdego zatrudnionego w przemyśle motoryzacyjnym w Rosji "przypada" 2,5 wyprodukowanego auta. Wydajność w Rosji pozostaje w tyle za średnią światową, która wynosi ok. 8 samochodów na jednego pracownika. W Unii Europejskiej ten współczynnik wynosi 9, w Stanach Zjednoczonych - ok. 11,3 a w Japonii i Korei Południowej - ok. 16.