Wicepremier Rosji Igor Szuwałow prowadzi z zarządem Renault rozmowy na temat przyszłości AvtoVAZa, poinformowała agencja "Itar-Tass".
Francuski koncern ma 25 proc. udziałów w największym rosyjskim producencie aut.
“Po tym jak pakiet kontrolny w Oplu został przejęty przez międzynarodowe konsorcjum, z udziałem Rosji, miało miejsce wiele rozmów o tym jak z powodzeniem rozwijać Opla. Postanowiliśmy więc po pierwsze rozmawiać o przyszłości AvtoVAZa", powiedział Szuwałow.
Poniedziałek, zgodnie zalecaniami premiera Putina jest dniem, podczas którego ma odbyć się seria konferencji poświęconych przemysłowi motoryzacyjnemu.
W poniedziałkowych rozmowach z rządem Rosji koncern Renault reprezentuje Christian Esteve, szef spółki Avtoframos. W rozmowach biorą udział także szefowie spółki Rostechnologie (25,1 proc. udziałów w AvtoVAZie), AvtoVAZu i minister rozwoju.
W piątek Putin postawił ultimatum Renault - albo wesprze finansowo fabrykę w Togliatti, która jest na skraju bankructwa, albo powinno ograniczyć swoje udziały.
W grę może wchodzić jeszcze jedno. Przed dwoma laty Magna zamierzała uruchomić z AvtoVAZem produkcję nowego samochodu na tzw. platformie C. Kanadyjsko-austriackie konsorcjum miało przejąć część udziałów w największym producencie w Rosji. Ostatecznie udziałowcem został koncern Renault. Czyżby władze Rosji chciałby wrócić do ścisłej współpracy Magna-AvtoVAZ, kosztem Francuzów?
Francuski koncern ma 25 proc. udziałów w największym rosyjskim producencie aut.
“Po tym jak pakiet kontrolny w Oplu został przejęty przez międzynarodowe konsorcjum, z udziałem Rosji, miało miejsce wiele rozmów o tym jak z powodzeniem rozwijać Opla. Postanowiliśmy więc po pierwsze rozmawiać o przyszłości AvtoVAZa", powiedział Szuwałow.
Poniedziałek, zgodnie zalecaniami premiera Putina jest dniem, podczas którego ma odbyć się seria konferencji poświęconych przemysłowi motoryzacyjnemu.
W poniedziałkowych rozmowach z rządem Rosji koncern Renault reprezentuje Christian Esteve, szef spółki Avtoframos. W rozmowach biorą udział także szefowie spółki Rostechnologie (25,1 proc. udziałów w AvtoVAZie), AvtoVAZu i minister rozwoju.
W piątek Putin postawił ultimatum Renault - albo wesprze finansowo fabrykę w Togliatti, która jest na skraju bankructwa, albo powinno ograniczyć swoje udziały.
W grę może wchodzić jeszcze jedno. Przed dwoma laty Magna zamierzała uruchomić z AvtoVAZem produkcję nowego samochodu na tzw. platformie C. Kanadyjsko-austriackie konsorcjum miało przejąć część udziałów w największym producencie w Rosji. Ostatecznie udziałowcem został koncern Renault. Czyżby władze Rosji chciałby wrócić do ścisłej współpracy Magna-AvtoVAZ, kosztem Francuzów?