Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
W styczniu 2022 r. popyt na nowe samochody osobowe i dostawcze w Rosji spadł w stosunku do zeszłego roku o 3,7 proc.

- Tradycyjnie styczeń to miesiąc niskiej sprzedaży nowych samochodów. Zgodnie z oczekiwaniami w 2022 r. utrzymuje się trend niewielkiego spadku rynku: w pierwszym miesiącu 2022 r. sprzedano 91 662 nowych pojazdów i lekkich samochodów dostawczych, czyli o 3,7% mniej niż rok wcześniej. Po przywróceniu 15-procentowego cła na pojazdy typu BEV zaczynamy obserwować wzrost ich cen dla klientów końcowych. Zgodnie z prognozami nie spodziewamy się szybkiego ożywienia rynku w tym roku, ale wciąż mamy nadzieję, że trend zmieni się w drugiej połowie roku - ocenia dr Thomas Staertzel, przewodniczący stowarzyszenia AEB.

Główne marki na rosyjskim rynku zanotowały spadki - Łada o 17 proc. (18,0 tys. aut) a KIA o 18 proc. (12,3 tys. sztuk). Kolejne miejsca należały do Hyundaia (11,3 tys., +4 proc.) i renault (8,0 tys., -7 proc.).
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Shapers’ Polska Sp. z o.o.
GREG-PLAST
Linde  Material Handling Polska Sp. z o. o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
Craemer GmbH