Szukając ratunku przed kryzysem, Moskwa tworzy wielki holding motoryzacyjny, z udziałem niemieckiego Daimlera i francuskiego Renault - informuje "Gazeta Wyborcza".
Wielki może więcej - uznały władze w Moskwie i postanowiły połączyć kluczowe rosyjskie firmy motoryzacyjne we wspólny holding o nazwie RosAwto. Będzie on głównym udziałowcem koncernów AwtoWAZ, który produkuje samochody osobowe Łada, oraz producenta ciężarówek Kamaz. W skład holdingu wejdą także firmy Awtodizel, która produkuje silniki do ciężarówek GAZ, oraz producenci podzespołów i komponentów motoryzacyjnych.
Kontrolę nad holdingiem rząd Rosji będzie sprawować za pośrednictwem firmy Rostiechnołogii, największego rosyjskiego koncernu zbrojeniowego i monopolisty w eksporcie rosyjskiej broni. Ale w rozwoju holdingu wezmą udział także dwa wielkie europejskie koncerny samochodowe - Renault i Daimler, producent samochodów Mercedes. (...)
Połączenie producentów z różnych działów motoryzacji w jeden holding ma pomóc w przezwyciężeniu kryzysu, w jakim pogrążyła się rosyjska motoryzacja. Do końca lipca Rosjanie kupili 879 tys. nowych samochodów osobowych, aż o 50 proc. mniej niż przed rokiem.
Więcej w "Gazecie Wyborczej".
Wielki może więcej - uznały władze w Moskwie i postanowiły połączyć kluczowe rosyjskie firmy motoryzacyjne we wspólny holding o nazwie RosAwto. Będzie on głównym udziałowcem koncernów AwtoWAZ, który produkuje samochody osobowe Łada, oraz producenta ciężarówek Kamaz. W skład holdingu wejdą także firmy Awtodizel, która produkuje silniki do ciężarówek GAZ, oraz producenci podzespołów i komponentów motoryzacyjnych.
Kontrolę nad holdingiem rząd Rosji będzie sprawować za pośrednictwem firmy Rostiechnołogii, największego rosyjskiego koncernu zbrojeniowego i monopolisty w eksporcie rosyjskiej broni. Ale w rozwoju holdingu wezmą udział także dwa wielkie europejskie koncerny samochodowe - Renault i Daimler, producent samochodów Mercedes. (...)
Połączenie producentów z różnych działów motoryzacji w jeden holding ma pomóc w przezwyciężeniu kryzysu, w jakim pogrążyła się rosyjska motoryzacja. Do końca lipca Rosjanie kupili 879 tys. nowych samochodów osobowych, aż o 50 proc. mniej niż przed rokiem.
Więcej w "Gazecie Wyborczej".