Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA

russia_flagRosja ma zerwać wstępne umowy, zawarte w ramach Światowej Organizacji Handlu (WTO), które uniemożliwiały montaż przemysłowy samochodów - poinformował wczoraj dziennik "Kommersant".


Decyzja w tej sprawie może wejść w życie w najbliższych kilku dniach. Montaż przemysłowy, jako sprzeczny z normami WTO, został odwołany we wrześniu zeszłego roku.

Na podstawie rządowej uchwały z września 2006 roku, producenci komponentów motoryzacyjnych mogli sprowadzać z zagranicy, moduły do produkcji pojazdów przy minimalnym cle (0,3 proc. zamiast 5-20 proc.), jeśli zadeklarowali, że w ciągu następnych 3-4 lat zredukują wielkość importu o 30 proc.

- Mamy nadzieję, że zakłady, które  obecnie są na etapie montażu pojazdów z dużych modułów, w najbliższej przyszłości przystąpią do lokalizacji (red. - w Rosji) wytwarzania części, co znacząco ożywi produkcję komponentów - mówią źródła w rosyjskim Ministerstwie Przemysłu i Handlu.

W Rosji udział komponentów w cenie samochodu dochodzi do 60 proc. Pozostałe to: koszty siły roboczej, prace badawczo-rozwojowe i reklama. W 2007 roku około 440 tys. samochodów zostało zmontowanych z importowanych komponentów.

0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Lubricant Polska Sp. z o.o.
TUV NORD Polska Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
Jaeger Polska Sp. z o.o.
GABEC