W maju 2023 roku liczba rejestracji nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych w Rosji była ponad dwukrotnie wyższa (+112,1 proc.) w stosunku do zeszłego roku. Trend wzrostowy trwa drugi miesiąc z rzędu.
Osiągnięty wzrost wynika z bardzo niskiej zeszłorocznej bazy wyjściowej - w maju 2022 roku większość zagranicznych koncernów zamknęła swoje sieci dealerskie w Rosji.
W minionym miesiącu zostało zarejestrowanych 51,5 tys. nowych pojazdów. Przypominamy, że dane miesięczne publikowane przez stowarzyszenie AEBUS nie obejmują rejestracji marek Mercedes-Benz, BMW (podawane kwartalnie) ani Chery, Exeed oraz Omoda.
Sprzedażowy prym niezmiennie wiedzie Łada. W maju marka ta zanotowała wzrost popytu aż o 298 proc. (23,9 tys. aut). Kolejne miejsca należały ponownie do dwóch marek chińskich: Haval (7,5 tys. sztuk, +749 proc.) i Geely (7,1 tys., +682 proc.). W sumie w pierwszej "dzięsiątce" marek było jeszcze trzech producentów z Kraju Środka (5. - Changan, 7. - Greal Wall, 9. - FAW).
Od początku roku w Rosji zostało zarejestrowanych 228,5 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych (-26,0 proc.).
Europa
Rosyjski rynek motoryzacyjny odbija się od dna
- Szczegóły
- Autor: AutomotiveSuppliers.pl (fot. Łada)