Podczas wizyty w fabryce w Togliatti, wicepremier Rosji Igor Szuwałow poinformował ile w 2009 r. wyniosła rządowa pomoc dla AvtoVAZu.
Największy producent samochodów w Rosji w 2009 r. otrzymał wsparcie przekracające 70 mld rubli (ponad 1,8 mld euro).
Część tej sumy, została przeznaczona na modernizację fabryki pod produkcję nowych modeli w latach 2011-2013 marek Łada, Renault i Nissan. Producent, w którym Renault ma 25 proc. udziałów, planuje do 2020 r. zwiększyć produkcję do miliona aut.
W 2009 r. na skutek załamania się rynku motoryzacyjnego w Rosji, AvtoVAZ wyprodukował jedynie 294,7 tys. pojazdów.
Największy producent samochodów w Rosji w 2009 r. otrzymał wsparcie przekracające 70 mld rubli (ponad 1,8 mld euro).
Część tej sumy, została przeznaczona na modernizację fabryki pod produkcję nowych modeli w latach 2011-2013 marek Łada, Renault i Nissan. Producent, w którym Renault ma 25 proc. udziałów, planuje do 2020 r. zwiększyć produkcję do miliona aut.
W 2009 r. na skutek załamania się rynku motoryzacyjnego w Rosji, AvtoVAZ wyprodukował jedynie 294,7 tys. pojazdów.