Saab, który podlega sądowej reorganizacji, może uzyskać jej trzymiesięczne przedłużenie, jeśli o to się zwróci o to i przedstawi biznesplan do 20 maja.
Sędzia ds. upadłości Cecilia Tisell, w rozmowie telefonicznej dla agencji "Bloomberg", powiedziała m.in. "Tak długo, jak stwierdzimy, że reorganizacja Saaba ma jakiekolwiek szanse powodzenia, będziemy zatwierdzić wniosek o przedłużenie".
Szwedzki producent, należący do GM, w lutym tego roku zwrócił się o ochronę przed wierzycielami. Jak powiedział Guy Lofalk, prawnik wyznaczony przez sąd do nadzorowania reorganizacji, Saab musi do 20 maja złożyć do sądu w Trollhaettan, zarys planów przyszłości firmy.
“Jeśli do tego dnia nic się nie zdarzy, reorganizacja zakończy się niepowodzeniem, i firma zostanie rozwiązana", powiedziała sędzia Tisell.
W zeszłym tygodniu Lofalk, powiedział agencji TT, że z pośród 30 potencjalnych inwestorów zostało jedynie dwóch lub trzech, i firmy te podpisały listy intencyjne.
Przedstawiciele pracowników mają nadzieję, że sąd przedłuży reorganizację a wierzyciele zgodzą się na zredukowanie o 75 proc. długów Saaba. Wśród wierzycieli są tacy dostawcy jak Autoliv Inc. i Continental AG ale najwięcej Saab jest winien General Motors.
Sędzia ds. upadłości Cecilia Tisell, w rozmowie telefonicznej dla agencji "Bloomberg", powiedziała m.in. "Tak długo, jak stwierdzimy, że reorganizacja Saaba ma jakiekolwiek szanse powodzenia, będziemy zatwierdzić wniosek o przedłużenie".
Szwedzki producent, należący do GM, w lutym tego roku zwrócił się o ochronę przed wierzycielami. Jak powiedział Guy Lofalk, prawnik wyznaczony przez sąd do nadzorowania reorganizacji, Saab musi do 20 maja złożyć do sądu w Trollhaettan, zarys planów przyszłości firmy.
“Jeśli do tego dnia nic się nie zdarzy, reorganizacja zakończy się niepowodzeniem, i firma zostanie rozwiązana", powiedziała sędzia Tisell.
W zeszłym tygodniu Lofalk, powiedział agencji TT, że z pośród 30 potencjalnych inwestorów zostało jedynie dwóch lub trzech, i firmy te podpisały listy intencyjne.
Przedstawiciele pracowników mają nadzieję, że sąd przedłuży reorganizację a wierzyciele zgodzą się na zredukowanie o 75 proc. długów Saaba. Wśród wierzycieli są tacy dostawcy jak Autoliv Inc. i Continental AG ale najwięcej Saab jest winien General Motors.