Kolejki po premie za złomowane auta są coraz większe. To się odbije czkawką za kilka miesięcy - grożą ekonomiści - informuje "Rzeczpospolita".
Jak informuje dziennik rząd Niemiec przeznaczył 5 mld euro na premie za złomowanie aut co najmniej dziewięcioletnich pod warunkiem kupna nowego lub rocznego. Na taką operację zdecydowało się już co najmniej 1,4 mln osób. Premii starczy jeszcze na dalsze sześćset tysięcy. Jednak analitycy uważają, że premie będą miały negatywny wpływ na niemiecką gospodarkę .
(...) Krytycy programu rządowego (...) udowadniają, że kupując nowe auta, obywatele nie wydają pieniędzy na inne dobra jak meble czy sprzęt gospodarstwa domowego. W dodatku połowa kupowanych aut pochodzi z importu, co oznacza, że niemiecki budżet finansuje takie firmy jak Hyundai (wzrost sprzedaży o 149 proc), Suzuki (wzrost 110 proc) czy Fiat (101 proc.).
Więcej w "Rzeczpospolitej".
Jak informuje dziennik rząd Niemiec przeznaczył 5 mld euro na premie za złomowanie aut co najmniej dziewięcioletnich pod warunkiem kupna nowego lub rocznego. Na taką operację zdecydowało się już co najmniej 1,4 mln osób. Premii starczy jeszcze na dalsze sześćset tysięcy. Jednak analitycy uważają, że premie będą miały negatywny wpływ na niemiecką gospodarkę .
(...) Krytycy programu rządowego (...) udowadniają, że kupując nowe auta, obywatele nie wydają pieniędzy na inne dobra jak meble czy sprzęt gospodarstwa domowego. W dodatku połowa kupowanych aut pochodzi z importu, co oznacza, że niemiecki budżet finansuje takie firmy jak Hyundai (wzrost sprzedaży o 149 proc), Suzuki (wzrost 110 proc) czy Fiat (101 proc.).
Więcej w "Rzeczpospolitej".