Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Spółka Scania Production Słupsk poinformowała, że w grudniu zeszłego roku w jej zakładzie nadwozi został zmontowany ostatni autobus. W styczniu powinien wyjechać do klienta. Będzie to pojazd numer 10 413 wyjeżdżający ze słupskiej fabryki.

W minionym roku po raz pierwszy w historii koncernu w Słupsku powstał prototyp autobusu. Ma to ogromne znaczenie dla przyszłości Scania Production Słupsk, która zostaje przy produkcji podwozi, bo pozwoli to na rozwój nowego, elektrycznego podwozia, a jak wiadomo, elektromobilność jest obecnym światowym trendem.

Pod koniec maja 2023 roku Scania, marka należąca do Grupy VW, poinformowała o drastycznym ograniczeniu działalności produkcyjnej w Słupsku. Zgodnie z zapowiedzią do I kwartału 2024 roku miała zostać zamknięta fabryka nadwozi autobusów w Słupsku. Głównym elementem nowej strategii jest koncentracja na budowie podwozi dlatego utrzymany zostanie w ramach spółki Scania Production Słupsk zakład produkcji podwozi w Kobylnicy koło Słupska. W momencie ogłoszenia decyzji w fabryce nadwozi pracowało 847 pracowników a w zakładzie podwozi 200 osób.

Autobusy Scania były wytwarzane w Słupsku od 1994 r.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
ANT Solutions Sp. z o.o.
QualityHUB24
3D Center Sp. z o.o.
GABEC