Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Škoda znacząco poprawiła swoje kluczowe wyniki finansowe, z zyskiem operacyjnym w wysokości 1,149 mld euro (+26,1%) i marżą operacyjną na poziomie 8,4% (2023: 6,6%). Mimo trudnych warunków rynkowych dostawy do klientów wzrosły o 3,8%, do 448 600 pojazdów.

Škoda Auto jest obecnie czwartą najlepiej sprzedającą się marką w Europie, a jej wyniki wspiera zmodernizowana oferta modeli z szeroką gamą napędów do wyboru. Duży wzrost dostaw do klientów odnotowano w Polsce – w porównaniu do pierwszego półrocza 2023 r. o 17,17%.

W pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku Škoda Auto osiągnęła solidne wyniki sprzedażowe i finansowe, udowadniając swoją odporność i elastyczność w trudnych warunkach rynkowych.

Kluczowe wskaźniki finansowe podkreślają silną pozycję marki: przychody ze sprzedaży wyniosły 13,652 mld euro, pozostając na poziomie porównywalnym z pierwszą połową 2023 roku (-0,7%); zysk operacyjny wzrósł do 1,149 mld euro (2023: +26,1%); marża operacyjna wzrosła do 8,4% (2023: 6,6%); przepływy pieniężne netto wyniosły 1,408 mld euro (+135,8%).

Pozytywny rozwój zysku operacyjnego wynika w dużej mierze z większej różnorodności sprzedanych samochodów, korzystnych efektów kursowych oraz konsekwentnej realizacji programu Next Level Efficiency+. Wzrost przepływów pieniężnych to efekt wyższego zysku operacyjnego i poprawy kapitału obrotowego. Od stycznia do czerwca producent dostarczył klientom 448 600 pojazdów, co stanowi wzrost o 3,8% w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. Octavia ponownie okazała się bestsellerem marki, ze wzrostem dostaw o 24,1%, podczas gdy w pełni elektryczny Enyaq pozostaje jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów BEV na kluczowych rynkach, takich jak Niemcy.

W ostatnich miesiącach producent zaktualizował swoją szeroką ofertę, w tym modele spalinowe (ICE), hybrydy plug-in, miękkie hybrydy oraz modele w pełni elektryczne. Po raz pierwszy Škoda awansowała na czwarte miejsce na liście najlepiej sprzedających się marek w Europie, co dowodzi, że zrównoważona strategia firmy trafia w gust klientów. Jesienią Škoda Auto wprowadzi w pełni elektryczny model Elroq w kategorii kompaktowych SUV-ów, największym pod względem wolumenu segmencie w Europie.

- Škoda Auto wchodzi w drugą połowę roku z wielkim impetem. Cieszy mnie, że klienci pozytywnie odpowiadają na zaktualizowaną, najbardziej zróżnicowaną ofertę produktów w naszej historii. Przygotowujemy się do dalszego poszerzenia naszej w pełni elektrycznej gamy modeli w październiku, gdy zaprezentujemy kompaktowy SUV Škoda Elroq. Pracownicy Škody wytrwale pracowali, aby uczynić naszą firmę jeszcze bardziej konkurencyjną, czego odbicie widzimy w marży operacyjnej wynoszącej 8,4%. Osiągnęliśmy zakładane cele. Z uwagą śledzimy pojawiające się wyzwania na tym dynamicznym rynku, a nasze wyniki za pierwszą połowę roku pozwalają nam z ostrożnym optymizmem patrzeć w przyszłość, w którą wkraczamy z dobrze uzasadnioną pewnością siebie - mówi Klaus Zellmer, prezes Škoda Auto.

Silna pozycja finansowa i koncentracja na potrzebach klientów

W pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku Škoda Auto osiągnęła silną pozycję finansową. Zysk operacyjny wzrósł do 1,149 mld euro (+26,1%), a marża operacyjna – do 8,4% (2023: 6,6%). Kluczem do tego sukcesu jest najbardziej kompleksowa oferta produktów w historii marki. Podjęte działania wspierały wzrost dostaw, o 3,8% rok do roku – do 448 600 pojazdów na całym świecie. Minione półrocze przyniosło premiery najnowszych generacji Superba i Kodiaqa, a także zaktualizowane wersje Scali, Octavii i Kamiqa. Wiodącym modelem jest Octavia, najlepiej sprzedający się samochód marki, ze wzrostem dostaw o 24,1% rok do roku. Mimo dynamicznie zmieniającego się rynku Enyaq pozostaje jednym z najchętniej kupowanych BEV-ów w Europie. Ten w pełni elektryczny SUV odniósł szczególny sukces w Niemczech, gdzie dostawy osiągnęły 9600 egzemplarzy, co przekłada się na wzrost o 22,4%. Strategia Škody koncentruje się na zaspokajaniu potrzeb klientów. Z najszerszą i najmłodszą ofertą modeli w historii marka oferuje nowoczesne napędy spalinowe (ICE), miękkie hybrydy (ang. mild hybrid), nową generację hybrydowych napędów plug-in, która zwiększyła zasięg Superba i Kodiaqa w trybie w pełni elektrycznym do ponad 100 km, a także auta w pełni elektryczne.

Historyczny kamień milowy: Škoda jest czwartą najlepiej sprzedającą się marką w Europie

W ramach swojej strategii Next Level 2030, Škoda Auto postawiła sobie ambitny cel, aby znaleźć się w gronie pięciu najlepiej sprzedających się marek w Europie. Cel udało się zrealizować z nawiązką: w pierwszej połowie 2024 roku Škoda osiągnęła swoją najlepszą pozycję na europejskim rynku i jest obecnie czwartą najlepiej sprzedającą się marką w Europie. Sukces można przypisać konsekwentnemu skupieniu się na specyficznych potrzebach klientów w każdym regionie. Najlepiej prosperującymi rynkami były Niemcy (91 100 pojazdów; +13 800), Polska (30 358; +4448), Francja (21 500; +3800) i Wielka Brytania (37 600; +3400). Znaczący wzrost osiągnięto w krajach Europy Południowej, takich jak Chorwacja (5500; +2100), Hiszpania (17 500; +1900) i Włochy (19 300; +1800). Również w Turcji (18 800; +1300) odnotowano znaczący wzrost.

Dynamiczny rozwój na polskim rynku

Jednym z rynków, na którym w pierwszym półroczu 2024 roku Škoda rozwijała się szczególnie dynamicznie, jest Polska. Liczba zarejestrowanych pojazdów w naszym kraju osiągnęła poziom 30 358 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 17,17% w porównaniu z identycznym okresem w 2023 r. Tak imponujący skok był możliwy dzięki wnikliwej analizie potrzeb polskiego klienta, co stanowiło fundament odpowiednio dobranej oferty. Najchętniej kupowanym modelem marki okazała się Škoda Octavia, liczba sprzedanych egzemplarzy wzrosła w omawianym okresie o 47,04% (3619 sztuk).

 - Škoda systematycznie wzmacnia swoją pozycję na polskim rynku - od zawsze szczególnie ważnym dla naszej marki zarówno w lokalnej, jak i globalnej skali. Po uregulowaniu dostępności naszych modeli mogliśmy zacząć wykorzystywać pełen potencjał, jaki zapewnia nasza kompleksowo odnowiona gama modelowa - a to dopiero początek. Mamy wszechstronną ofertę udanych samochodów, dopasowanych do zróżnicowanych potrzeb, które są doceniane zarówno przez naszych klientów, jak i ekspertów. Bardzo się cieszę, że Polacy doceniają nasze nowości zarówno w segmencie SUV-ów, jak i bestsellerową Octavię czy nowego Superba. Każdy z tych modeli ma kompetencje, by być liderem w swojej klasie, i łączy przystępną, elastyczną ofertę cenową z innowacyjnymi elementami wyposażenia. W skrócie, Škoda jest przygotowana na wyzwania rynku, takie jak dywersyfikacja źródeł napędu (ICE, BEV, PHEV), dlatego ze spokojem patrzę w przyszłość – i dziękuję polskim klientom za zaufanie, a tych, którzy nie mieli jeszcze okazji przekonać się o atrakcyjności naszego obecnego portfolio, zapraszam do salonów - powiedział Tomasz Porawski, dyrektor marki Škoda w Polsce.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
GREG-PLAST
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
YETICO S.A.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.