Koncern VW zrezygnował z produkcji modelu Volkswagen Up! w należącym do Skoda Auto zakładzie w Vrchlabi, który pierwotnie był to tego przeznaczony - poinformował w piątek lokalny "Boleslavsky denik".
Rzecznik Vokswagena, Christoph Adomat, powiedział, że główną przyczyną rezygnacji było ryzyko walutowe związane z czeską koroną. Montaż małego i taniego modelu jakim jest Up! zapewniłby produkcję dla Vrchlabi, na kilka lat.
Przedstawiciele związków zawodowych nie zgadzają się z decyzją i będą żądać, aby do Vrchlabi wróciła z Bratysławy, produkcja modelu Octavia.
Jednakże, rzecznik Skoda Auto, Jaroslav Cerny powiedział, że obecnie nie jest planowane przenoszenie produkcji ze Słowacji.
Burmistrz Vrchlabi, Jan Sobotka, powiedział w piątek agencji CTK, że miliony zainwestowane w modernizację zakładu, mogą być utracone, w związku z decyzją VW. Burmistrz obawia się, że region będzie musiał zwrócić setki milionów koron rządowego i regionalnych wsparcia dla napraw dróg, które związane są z inwestycjami Skody.
Jednakże, zarówno czeski producent samochodów jak i Ministerstwa Finansów potwierdziły, że rządowe wsparcia pozostaje ważne.
- Zakład w Vrchlabi utracił produkcję jednego modelu samochodu, ale nie miliardy na modernizację zakładu - powiedział zastępca gubernatora w regionie Královehradecký, Helmut Dohnalek.
"Nie ma powodów do paniki. Skoda ma inne modeli i alternatywę produkcji dla fabryki w Vrchlabi - dodał Dohnalek.
Rzecznik Vokswagena, Christoph Adomat, powiedział, że główną przyczyną rezygnacji było ryzyko walutowe związane z czeską koroną. Montaż małego i taniego modelu jakim jest Up! zapewniłby produkcję dla Vrchlabi, na kilka lat.
Przedstawiciele związków zawodowych nie zgadzają się z decyzją i będą żądać, aby do Vrchlabi wróciła z Bratysławy, produkcja modelu Octavia.
Jednakże, rzecznik Skoda Auto, Jaroslav Cerny powiedział, że obecnie nie jest planowane przenoszenie produkcji ze Słowacji.
Burmistrz Vrchlabi, Jan Sobotka, powiedział w piątek agencji CTK, że miliony zainwestowane w modernizację zakładu, mogą być utracone, w związku z decyzją VW. Burmistrz obawia się, że region będzie musiał zwrócić setki milionów koron rządowego i regionalnych wsparcia dla napraw dróg, które związane są z inwestycjami Skody.
Jednakże, zarówno czeski producent samochodów jak i Ministerstwa Finansów potwierdziły, że rządowe wsparcia pozostaje ważne.
- Zakład w Vrchlabi utracił produkcję jednego modelu samochodu, ale nie miliardy na modernizację zakładu - powiedział zastępca gubernatora w regionie Královehradecký, Helmut Dohnalek.
"Nie ma powodów do paniki. Skoda ma inne modeli i alternatywę produkcji dla fabryki w Vrchlabi - dodał Dohnalek.