Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Nowoczesne fabryki ŠKODY umożliwiają wydajną produkcję aut, która na każdym etapie jest zgodna z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz poszanowania dla środowiska.

Kolejnym krokiem milowym dla marki w tym obszarze był początek 2020 roku: od tego momentu producent przetwarza wszystkie odpady powstające w procesie produkcji aut. Redukowanie śladu węglowego pojazdów ŠKODY jest jednym z założeń długofalowej strategii GreenFuture.

- Naszym obowiązkiem, jako producenta samochodów, jest dawanie dobrego przykładu w obszarze wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju. W związku z tym cały czas rozwijamy się w ramach naszej strategii GreenFuture. Obecnie udało nam się osiągnąć kolejny cel i zgodne z założeniami projektu GreenFactory, przetwarzamy 100 proc. odpadów wytwarzanych w procesie produkcji pojazdu. To bardzo ważny krok w kierunku wprowadzenia kompleksowego recyklingu i umacniania założeń gospodarki o obiegu zamkniętym – komentuje Michael Oeljeklaus, Członek Zarządu ŠKODA AUTO ds. produkcji i logistyki.

ŠKODA wdraża ekologiczne rozwiązania w obszarze zarządzania odpadami, nawet jeśli standardowe metody wydają się być bardziej korzystne z perspektywy ekonomicznej. Przykładem może być wykorzystanie materiału pochodzącego z recyklingu do produkcji wysokiej jakości plastikowych części samochodowych. Ponadto, przy każdym termicznym przetwarzaniu odpadów, energia pozyskiwana w procesie spalania jest wykorzystana do produkcji prądu lub ciepła.

Oprócz zaawansowanych metod recyklingu oraz współpracy z Czeskim Instytutem ds. Gospodarki o Obiegu Zamkniętym, ŠKODA koncentruje się także na ograniczaniu generowania odpadów już od samego początku produkcji. W porównaniu do standardowych rozwiązań, nowa lakiernia w Mladá Boleslav wykorzystuje dla każdego samochodu około 210 g mniej rozpuszczalnika i ogranicza wykorzystanie lakieru o 17 proc. Ponadto osad lakierniczy jest odzyskiwany, a zaawansowany system filtrowania powietrza zmniejsza ilość powstającego w wyniku produkcji osadu o ponad 2 kg na karoserię.

Od 2016 roku producent nie pozbywa się odpadów komunalnych przez wyrzucanie ich na wysypiska, ale poddaje je procesom spalania. W 2018 roku firma zaczęła w ten sam sposób przetwarzać także inne odpady. Wraz z rozpoczęciem 2020 roku ŠKODA całkowicie zaprzestała składowania odpadów przemysłowych.

ŠKODA łączy działania na rzecz środowiska w strategii GreenFuture, która oparta jest na trzech filarach. GreenProduct związany jest z tworzeniem pojazdów, które będą jak najbardziej ekologiczne, zarówno w kategoriach zużycia paliwa, jak i wykorzystanych materiałów. GreenRetail projektuje ekologiczne rozwiązania dla salonów i warsztatów samochodowych. GreenFactory łączy w sobie wszystkie działania, które pomagają lepiej zarządzać zasobami w trakcie produkcji. Kluczowe elementy, takie jak zużycie wody i energii oraz ilość odpadów generowanych w wyniku produkcji jednego pojazdu, są precyzyjnie monitorowane i nieustannie optymalizowane. To samo dotyczy emisji CO2 i lotnych związków organicznych (VOC), które powstają na przykład podczas lakierowania pojazdów.

ŠKODA deklaruje kontynuowanie działań w ramach strategii GreenFuture. Do drugiej połowy bieżącej dekady energia wykorzystywana do produkcji pojazdów i komponentów ma być neutralna pod względem emisji CO2.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Impel Group
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
Craemer GmbH
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.