Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Hiszpańskie miasta inwestują w rozwój floty bezemisyjnych pojazdów.

W wyniku rozstrzygniętych przetargów, firma Solaris Bus & Coach dostarczy na Półwysep Iberyjski kolejnych 6 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania.

Dwa Urbino 8,9 LE electric trafią do prowincji Barcelony, do miasta Martorell. Z kolei dwa Urbino 8,9 electric i dwa modele elektryczne dwunastometrowe, będą kursować w okolicach Bilbao w Kraju Basków. Oba kontrakty zostaną zrealizowane do końca 2022 roku.

Dzięki kontraktowi zawartemu z Urzędem Miejskim Miasta Martorell (Ayuntamiento de Martorell) już niedługo w prowincji Barcelony spotkać będzie można dwa Urbino 8,9 LE electric. Miasto zamówiło także dwie ładowarki mobilne o mocy 40 kW każda. Z kolei przedsiębiorstwo EuskoTren, działające na obszarze Kraju Basków, zdecydowało się na zakup czterech autobusów elektrycznych Solarisa, które trafią w okolice Bilbao. Dwa Urbino 8,9 LE electric będą kursować na trasie Usansolo, natomiast dwa Urbino 12 electric będą jeździły na liniach operatora BizkaiBus. EuskoTren zdecydowało się również na zakup ładowarki pokładowej o mocy blisko 35 kW oraz ładowarki dwuzakresowej o mocy 150 kW, umożliwiającej równoczesne ładowanie dwóch autobusów. Dostawy pojazdów w ramach obu kontraktów mają zostać zrealizowane w 2022 roku.

Zamówione przez Martorell Urbino electric będą wyposażone w baterie Solaris High Power, przystosowane do częstego i szybkiego ładowania, o łącznej pojemności 90 kWh. Autobusy będą mogły być ładowane przez klasyczną wtyczkę oraz zostaną również przystosowane do szybkiego ładowania, dzięki pantografowi umieszczonemu na dachu każdego pojazdu. Płynną jazdę w Urbino 8,9 LE electric zapewni silnik centralny o mocy 160 kW.

Z kolei do Kraju Basków trafią autobusy elektryczne wyposażone w baterie Solaris High Energy. W dwunastometrowych pojazdach zostaną zamontowane baterie o łącznej pojemności 440 kWh, w krótszych autobusach zaś o pojemności ponad 260 kWh. Oba modele Urbino ładowane będą przez system plug-in. Jednostką napędową w krótszych elektrobusach będzie silnik centralny o mocy 160 kW, natomiast w 12-metrowych pojazdach – oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi.

Wszystkie pojazdy, które Solaris dostarczy do hiszpańskich przewoźników będą wyposażone w klimatyzację całopojazdową. Na pokładzie każdego z autobusów dostępny będzie również rozbudowany system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami wewnętrznymi, a także system monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego, zwiększający bezpieczeństwo podróżowania. Ponadto podróżni będą mieli możliwość podładowania urządzeń mobilnych dzięki gniazdom USB, rozmieszczonym w przestrzeni pasażerskiej.

Dodatkowo pojazdy zamówione przez EuskoTren zostaną zaopatrzone w asystenckie systemy wsparcia kierowcy, zwiększające bezpieczeństwo. Rozwiązanie takie jak system MirrorEye - w miejsce tradycyjnych lusterek bocznych umieszczone zostaną kamery - zagwarantuje lepszą widoczność w silnym słońcu, w czasie deszczu oraz po zmroku. Z kolei system akustycznego ostrzegania o pojeździe (AVAS), emitujący dźwięki ostrzegawcze będzie informował pieszych o obecności pojazdu z napędem elektrycznym. Co więcej, przewoźnik zdecydował się także na rozwiązanie eSConnect –-autorski software Solarisa umożliwiający nowoczesne zarządzanie flotą i monitorowanie pojazdów na trasach w Kraju Basków.

Pierwsze Solarisy pojawiły się w Hiszpanii ponad 10 lat temu. Obecnie jeździ tam ich już prawie 300, a większość z nich to pojazdy z napędami nisko- i zeroemisyjnymi.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

EJOT Polska Sp. z o.o. Sp. k.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Etisoft Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
Link International Transport