Rok 2018 był w ogóle rekordowy dla branży autobusowej w Polsce. Do polskich przewoźników autobusowych dostarczono łącznie 1195 autobusów, co w porównaniu z rokiem 2017 (795 sztuk) daje wzrost rynku aż o 50%!
Do klientów spoza Polski Solaris w roku 2018 dostarczył łącznie 824 pojazdy,z czego najwięcej na Litwę (162 sztuki), do Niemiec (153 sztuki), Czech (141 sztuk) oraz Włoch(113 sztuk). Największymi kontraktami zrealizowanymi w minionym roku przez Spółkę były dostawy do: Wilna (149 autobusów Solarisów Urbino 12 i Urbino 18), Rzymu (90 autobusów Solarisów InterUrbino12), Brukseli (63 autobusy Solaris Urbino 12 hybrid) oraz Düsseldorfu (54 autobusy Solarisy Urbino 18). Należy podkreślić to, że coraz większą rolę w strukturze sprzedażowej iproduktowej Solarisaodgrywają autobusy z alternatywnymi napędami,w tym wszczególności hybrydowymi oraz elektrycznymi. W roku 2018 aż 36% wszystkich zrealizowanych kontraktów stanowiły dostawy pojazdów „low” albo „zero-emission”. W podsumowywanym okresie107 autobusów z napędem bateryjnym zostało dostarczonych do klientów z Belgii, Czech, Hiszpanii, Niemiec, Norwegii, Polski, Rumunii, Słowacji, Szwecji i Włoch. Tym samym Solaris z udziałem 17% znalazł się wczołówce europejskich firm aktywnych w obszarze e-mobility. Przypomnijmy, że autobus elektryczny Solaris Urbino 12 electric został w roku 2017 wybrany „Najlepszym Autobusem Miejskim Roku”.
Wzrost znaczenia autobusów elektrycznych w strukturze sprzedażowej Solarisajest zgodny zdługofalową strategią rozwoju spółki oraz całej Grupy CAF, do której należy 100% akcji Solarisa.Firma CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) to hiszpański producentz ponad stuletnią historią, notowany na hiszpańskiej giełdzie. Przedsiębiorstwo zajmuje się projektowaniem, produkcją, utrzymaniem i dostawą taboru kolejowego oraz pojazdów szynowych. W obszarze jego aktywności leżą także najnowsze rozwiązania dla transportu miejskiego,w tym e-mobilność. Szacuje się, że w perspektywie najbliższych 10 lat segment autobusów nisko-i zeroemisyjnych wzrośnie do poziomu 80% całego rynku autobusowego, głównie kosztem spadku udziałów napędów tradycyjnych. Solaris jest dobrze przygotowany do tej zmiany i już w perspektywie kilku najbliższych lat co najmniej połowa produkcjiSpółki będzie nakierowana na produkcję autobusów z alternatywnymi napędami.
Spółka od kilku lat notuje stabilny wzrost przychodów. Nie inaczej było w roku 2018. Łączna wartość obrotów w minionym roku wyniosła blisko 1,9 mld złotych.