W kwietniu br. po raz pierwszy od początku roku nastąpił spadek liczby rejestracji nowych aut na rynku francuskim, wynika z danych CCFA (Le Comité des Constructeurs Français d’Automobiles).
Spadek był znaczący. W kwietniu sprzedano we Francji 169,4 nowych pojazdów, o 11,2 proc. mniej niż 12 miesięcy wcześniej. Spadki dotknęły największych graczy na tym rynku. Renault zanotowało 23,5 proc. spadku sprzedaży (33,5 tys. sztuk). Druga francuska marka, Peugeot miała 21,6 proc. spadek (27,8 tys.). Natomiast Citroen zanotował 20,4 proc. spadku popytu (22,1 tys. aut). Na samochody francuskie (w tym Dacia) przypadło w kwietniu 53,95 proc., o 6,03 proc. mniej niż rok wcześniej.
W okresie 4 miesięcy 2011 r. we Francji zarejestrowano 816,9 tys. nowych pojazdów, o 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Na auta francuskie przypadło 58,36 proc. całości, w tym 21,07 proc. na Renault (172,1 tys. sztuk, -4,5 proc.), 18,06 proc. na Peugeot (147,5 tys., + 2,9 proc.), 15 proc. na Citroena (122,5 tys., +5,1 proc.) i 4,22 proc. na Dacię (34,5 tys., -11,3 proc.).
Spadek był znaczący. W kwietniu sprzedano we Francji 169,4 nowych pojazdów, o 11,2 proc. mniej niż 12 miesięcy wcześniej. Spadki dotknęły największych graczy na tym rynku. Renault zanotowało 23,5 proc. spadku sprzedaży (33,5 tys. sztuk). Druga francuska marka, Peugeot miała 21,6 proc. spadek (27,8 tys.). Natomiast Citroen zanotował 20,4 proc. spadku popytu (22,1 tys. aut). Na samochody francuskie (w tym Dacia) przypadło w kwietniu 53,95 proc., o 6,03 proc. mniej niż rok wcześniej.
W okresie 4 miesięcy 2011 r. we Francji zarejestrowano 816,9 tys. nowych pojazdów, o 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Na auta francuskie przypadło 58,36 proc. całości, w tym 21,07 proc. na Renault (172,1 tys. sztuk, -4,5 proc.), 18,06 proc. na Peugeot (147,5 tys., + 2,9 proc.), 15 proc. na Citroena (122,5 tys., +5,1 proc.) i 4,22 proc. na Dacię (34,5 tys., -11,3 proc.).