Sprzedaż nowego Volvo XC90 była głównym czynnikiem wzrostu a model XC60 nadal jest najlepiej sprzedającym się SUV’em. Wzrost sprzedaży za pierwsze 5 miesięcy 2016 roku osiągnął poziom 10.4%.
W maju największym rynkiem dla Volvo były Chiny - 7 045 samochodów. Najlepiej sprzedającymi się modelami były produkowane lokalnie Volvo XC60 i S60L.
W Stanach Zjednoczonych wzrost sprzedaży utrzymał się na poziomie z kwietnia i wyniósł 10.2%. Volvo wybrało 5 536 klientów, z których większość zdecydowała się na XC90.
Sprzedaż na starym kontynencie osiągnęła poziom 22 638 samochodów (wzrost o 3.3%). Szwecja była drugim największym rynkiem, na którym 6545 samochodów znalazło właścicieli (wzrost o 9.5%). Volvo utrzymuje pozycję lidera na rynku szwedzki - w pierwszej dziesiątce sprzedaży znalazły się cztery modele szwedzkiego producenta.
Volvo V40 było najlepiej sprzedającym się autem tej marki w Europie a XC90 odnotowało najwyższy wzrost sprzedaży.