W Polsce, w pierwszej połowie roku zarejestrowano 2.386 użytkowych Volkswagenów (I-VI 2012: 2 773; -13,96 procent).
W Europie Zachodniej sprzedaż spadła od stycznia do końca czerwca 2013 roku o 6,6 procent do 135 300 samochodów (I-VI 2012: 144 900 sztuk). W Europie Wschodniej użytkowe Volkswageny zakupiło o 9,6 procent mniej klientów: 19.000 (I-VI 2012: 21 000).
W Polsce zarejestrowano w pierwszym półroczu bieżącego roku 2.386 użytkowych Volkswagenów, to o 13,96 procent mniej niż w tym samym okresie w minionym roku (I-VI 2012: 2 773). Udział w rynku wyniósł 10,86 procent (2012: 12,21%).
W Ameryce Południowej marka przekazała nabywcom 76 300 aut, czyli o 12,7 procent więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (I-VI 2012: 67 700 sztuk). Także na innych, pozaeuropejskich rynkach odnotowany został dwucyfrowy wzrost sprzedaży.
Spadek popytu na samochody w wielu krajach Europy, wynikający z kryzysu gospodarczego, odbił się także na sprzedaży użytkowych Volkswagenów. Jednak wzrost sprzedaży, szczególnie w Ameryce Południowej, skompensował słabość rynków europejskich.
„Modele marki Volkswagen Samochody Użytkowe są doskonałe dopasowane do wszystkich wymagań naszych klientów, co jest istotnym czynnikiem pozwalającym osiągnąć zadawalający poziom sprzedaży w pierwszym półroczu” - podkreślił Bram Schot, Członek Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe ds. marketingu i sprzedaży. „Zdajemy sobie sprawę, że także druga połowa roku, szczególnie w Europie, będzie stała pod znakiem niepewnej sytuacji gospodarczej, ale jesteśmy przygotowani, by stawić czoła temu wyzwaniu.”