PSA przyjmuje do wiadomości decyzję DGCCRF o przekazaniu wniosków z postępowania Prokuratorowi Generalnemu i wyraża swoje zaskoczenie powyższą decyzją.
W tej sytuacji Grupa PSA będzie dochodzić swoich racji w celu usunięcia wszelkich wątpliwości oraz obrony swoich interesów, a także interesów swoich 180 tys. pracowników oraz klientów i partnerów.
Grupa PSA przypomina, że:
- przestrzega przepisów obowiązujących we wszystkich krajach, w których prowadzi działalność,
- pojazdy produkowane przez Grupę nigdy nie były wyposażone w oprogramowania lub urządzenia umożliwiające wykrywanie testów zgodności z przepisami oraz aktywowanie układów usuwania zanieczyszczeń, które byłyby nieaktywne podczas użytkowania pojazdów przez klientów,
- wyniki testów przeprowadzonych przez francuskie i europejskie instancje potwierdziły zgodność pojazdów Grupy z testami przeprowadzanymi na podstawie obowiązujących przepisów.
Wyniki testów potwierdzają, że Grupa PSA, zgodnie z wyjaśnieniami przedstawionymi władzom i mediom, stosuje ustawienia silników oparte na użytkowaniu samochodu w warunkach rzeczywistych.
Prace nad dopracowaniem silników Grupy mają w pierwszej kolejności na celu redukcję emisji NOx (tlenków azotu) w mieście, przy równoczesnym zapewnieniu lepszej równowagi NOx i CO2 podczas jazdy poza miastem, w szerokim zakresie temperatur i w ciągły sposób.
Co więcej, Grupa PSA zobowiązała się do przestrzegania, poczynając od bieżącego roku, czyli z 3-letnim wyprzedzeniem, granicznej wartości progu wskaźnika emisji w warunkach rzeczywistych (RDE - Real Driving Emissions), który będzie obowiązywał od 2020 roku w ramach przyszłej normy. Nowa procedura zastąpi procedurę aktualnie stosowaną, niereprezentatywną dla faktycznego sposobu użytkowania samochodów przez klientów.
Ponadto PSA jest jedynym producentem samochodów na świecie, który wprowadził zasadę całkowitej przejrzystości w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2 w swoich modelach w rzeczywistych warunkach użytkowania.
- Protokół przeprowadzania pomiarów został zdefiniowany wspólnie z dwiema organizacjami NGO i jedną instytucją certyfikującą,
- ponad 50 modeli objętych pomiarem emisji i 35 000 km jazd testowych,
- Wyniki pomiarów są dostępne na stronach internetowych marek Peugeot, Citroën i DS.
Gilles Le Borgne, Dyrektor pionu badawczo - rozwojowego powiedział: „Jesteśmy zaskoczeni tą informacją w sytuacji, gdy Grupa PSA jest dumna ze swej roli prekursora w rozwijaniu technologii oczyszczania spalin (filtr cząstek stałych i SCR), jest liderem w obniżaniu emisji CO2 i pionierem w zapewnianiu pełnej przejrzystości wobec swoich klientów, jeśli chodzi o zużycie paliwa w rzeczywistych warunkach użytkowania. Dlatego też PSA będzie walczyć w obronie swoich technologii, know-how i konkurencyjności, a także francuskiego przemysłu, którego jest największym eksporterem jeśli chodzi o samochody”.