Grupa przyspieszyła swój plan normalizacji poziomu zapasu w Stanach Zjednoczonych. Planuje, że do końca 2024 r. zapas u dealerów wyniesie nie więcej niż 330 000 sztuk w porównaniu z poprzednim terminem, zakładającym osiągnięcie tego celu w I kwartale 2025 r. Działania obejmują zmniejszenie dostaw do sieci o ponad 200 000 pojazdów w drugiej połowie 2024 r. (w porównaniu z wcześniejszymi prognozami mówiącymi o 100 000 sztuk) w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, zwiększenie zachęt zakupowych dla modeli z 2024 r. i poprzednich lat oraz inicjatywy na rzecz poprawy produktywności, które obejmują korekty zarówno kosztów, jak i zdolności produkcyjnych.
Pogorszenie globalnej sytuacji w branży znajduje odzwierciedlenie w prognozie rynkowej na rok 2024 na niższym poziomie niż na początku roku, natomiast dynamika konkurencji nasiliła się zarówno w wyniku zwiększonej podaży, jak i rosnącej konkurencji ze strony Chin.
Zaktualizowane prognozy rynkowe i finansowe Spółki na 2024 r. wyglądają następująco:
- Skorygowany zysk operacyjny („AOI”) – Według przewidywań ma wynieść od 5,5 do 7,0% za cały rok obrotowy 2024, co oznacza spadek w porównaniu z wcześniejszą dwucyfrową wartością. Około dwie trzecie spadku oczekiwanego skorygowanego zysku operacyjnego AOI wynika z działań naprawczych w Ameryce Północnej. Inne czynniki to między innymi niższe niż oczekiwano wyniki sprzedaży w drugiej połowie roku w większości regionów.
- Wolne przepływy pieniężne w sektorze przemysłowym – według przewidywań mają wynieść od -5 mld euro do -10 mld euro, w porównaniu z wcześniejszą „dodatnią” wartością. Odzwierciedla to przede wszystkim oczekiwany niższy skorygowany zysk operacyjny AOI, a także wpływ tymczasowo wyższego kapitału obrotowego w drugiej połowie 2024 roku.
Spółka będzie nadal wykorzystywać i rozszerzać swoje wyróżniki konkurencyjności wpływające na konkurencyjność i jest przekonana, że wdrażane działania naprawcze zaowocują lepszymi wynikami operacyjnymi i finansowymi w 2025 r. i później.