Partnerska współpraca wykorzystuje wiedzę i doświadczenie Mistral AI w zakresie dużych modeli językowych (LLM) i automatyzacji opartej na AI, aby wdrożyć sztuczną inteligencję w wielu systemach i aplikacjach Stellantis, poprawiając analizę danych, usprawniając rozwój produktów i wzmacniając interakcje z klientami.
Najnowszą inicjatywą w ramach tego partnerstwa jest zaawansowany asystent samochodowy, zaprojektowany w celu zapewnienia kierowcom wsparcia w czasie rzeczywistym w ramach naturalnej rozmowy. Projekt opiera się na ponad rocznej współpracy nad projektami opartymi na sztucznej inteligencji, mającymi na celu poprawę satysfakcji klientów, usprawnienie rozwoju produktów oraz poprawę efektywności produkcji.
Poprawa wrażeń z jazdy samochodem dzięki sztucznej inteligencji
Stellantis i Mistral AI wspólnie pracują nad stworzeniem asystenta samochodowego opartego na sztucznej inteligencji, który pozwoli kierowcom na interakcję z pojazdem za pomocą języka naturalnego.
Asystent działa jako głosowa instrukcja obsługi w czasie rzeczywistym. Klienci będą mogli zadawać pytania dotyczące funkcji samochodu, rozwiązywania problemów lub kontrolek ostrzegawczych i otrzymywać natychmiastowe odpowiedzi w formie naturalnej rozmowy.
System będzie stale aktualizowany i dostosowywany do marek i modeli Stellantis, zapewniając płynną i intuicyjną obsługę.
Innowacje oparte na sztucznej inteligencji w Stellantis
Oprócz asystenta samochodowego Stellantis i Mistral AI opracowują również inne inicjatywy oparte na sztucznej inteligencji:
- Bill of Materials (BOM) Data Intelligence: specjalistyczne narzędzie Stellantis oparte na AI, które usprawnia analizę skomplikowanych baz danych dotyczących komponentów. Chatbot oparty na Mistral AI analizuje dane o produktach firmy, pomagając inżynierom identyfikować, porównywać i optymalizować wybór komponentów w celu maksymalizacji ponownego wykorzystania i ogólnej wydajności.
- Analiza danych zwrotnych z pojazdów: sztuczna inteligencja automatyzuje przetwarzanie danych z flot testowych i ankiet, szybko identyfikując trendy oraz działania korygujące, co poprawia jakość produktów i zadowolenie klientów.
- Wirtualny asystent „Club Stellantis”: chatbot wspierający pracowników Stellantis we Francji w zakupie samochodów służbowych. Narzędzie jest zoptymalizowane pod kątem obsługi zapytań w wielu językach, co jest kluczowym czynnikiem w planowanym rozszerzeniu usługi na inne kraje europejskie.
- Wykrywanie anomalii oparte na AI: Stellantis testuje modele edge computing Mistral AI do wykrywania błędów produkcyjnych w czasie rzeczywistym, umożliwiając operatorom podjęcie działań naprawczych przed wydaniem komponentów, co poprawia kontrolę jakości i efektywność.
„W branży sztucznej inteligencji na rynku jest wielu graczy, a my szczególnie cieszymy się ze współpracy z Mistral AI ze względu na jego wyjątkową zdolność do szybkiej adaptacji i osiągania znaczących rezultatów w oparciu o ścisłą współpracę” – powiedział Ned Curic, dyrektor ds. inżynierii i technologii w Stellantis. „Razem eksplorujemy potencjał sztucznej inteligencji w różnych obszarach, aby usprawnić rozwój naszych produktów, poprawić doświadczenie klientów i zagwarantować tym samym realne korzyści”.
„To partnerstwo jest ważnym krokiem na naszej drodze, by generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) stała się bardziej dostępna i wartościowa” – powiedział Arthur Mensch, dyrektor generalny i współzałożyciel Mistral AI. „Śmiałe podejście Stellantis do technologii oraz jego zdolność do integracji zaawansowanej sztucznej inteligencji z rzeczywistymi doświadczeniami z jazdy sprawiają, że jest on idealnym partnerem do zaprezentowania, jak wszechstronne rozwiązania oferowane przez Mistral AI mogą zrewolucjonizować mobilność i wspierać inżynierów w ich pracy.”
Wykorzystując sztuczną inteligencję w wielu obszarach swojej działalności, Stellantis wzmacnia swoje zaangażowanie w rozwój innowacyjnych, opartych na danych rozwiązań, dzięki którym może ulepszać swoje produkty oraz doświadczenia klientów i pracowników.
# # #