Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Spółka Stellantis ogłosiła dziś rekordowy plan inwestycyjny dla regionu Ameryki Południowej o łącznej wartości 5,6 mld euro (30 mld R$) na lata 2025–2030, będący największą inwestycją w historii brazylijskiego i południowoamerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego.

Planowane inwestycje będą wspierać wprowadzenie na rynek w tym okresie ponad 40 nowych produktów, a także rozwój nowych technologii Bio-Hybrid, innowacyjnych technologii dekarbonizacji w całym łańcuchu dostaw motoryzacyjnych oraz nowych strategicznych możliwości biznesowych.

Inwestycja Stellantis umacnia jej wiodącą pozycję w regionie, wzmacnia rozwój lokalnego przemysłu i przyspiesza realizację długoterminowego planu strategicznego Dare Forward 2030, ponieważ region jest liderem w oferowaniu czystej, bezpiecznej i przystępnej cenowo mobilności w Brazylii i Ameryce Południowej.

- Ogłoszony plan inwestycyjny umacnia nasze zaufanie i zaangażowanie w przyszłość południowoamerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego i jest odpowiedzią na sprzyjające warunki biznesowe w tym regionie - powiedział dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares. - W ramach naszej strategii rozwoju „trzeciego motoru napędowego”, Ameryka Południowa wraz z naszymi pracownikami, siecią łańcucha dostaw i partnerami będzie odgrywać wiodącą rolę w procesie przyspieszenia dekarbonizacji mobilności. Pragnę podziękować każdemu członkowi zespołu zaangażowanemu w pomoc w tworzeniu i realizacji naszej strategii inwestycyjnej, abyśmy razem mogli osiągnąć nasze ambitne cele i być liderem w branży w zakresie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.

W ramach planu strategicznego Dare Forward 2030, Stellantis zainwestuje w ciągu następnej dekady ponad 50 miliardów euro w elektryfikację i jest na dobrej drodze, by do 2038 roku stać się korporacją o zerowej emisji dwutlenku węgla netto przy jednocyfrowej procentowej kompensacji pozostałych emisji. Ameryka Południowa odgrywa wiodącą rolę w regionach uważanych za „trzeci motor napędowy”, do których należą Ameryka Południowa, Bliski Wschód i Afryka oraz Chiny, Indie i Azja Pacyfik – i w dużym stopniu przyczynia się do wzrostu przychodów Stellantis poza Ameryką Północną i Europą.

Nowe układy napędowe z technologiami Bio-Hybrid

Inwestycja ta zostanie wykorzystana między innymi na najnowocześniejsze technologie Bio-Hybrid, które łączą elektryfikację z silnikami hybrydowymi zasilanymi biopaliwami (etanolem) na trzech różnych poziomach. Zakład Stellantis w Betim w Brazylii pełni rolę globalnego centrum specjalistycznej wiedzy firmy w zakresie technologii Bio-Hybrid i kontynuuje tradycję innowacji. Stellantis (pod marką Fiat) był pionierem w opracowywaniu i stosowaniu technologii silników na biopaliwa wykorzystujących 100% etanolu. W przyszłości w regionie tym będą również produkowane pojazdy elektryczne o napędzie akumulatorowym (BEV).

Technologia Bio-Hybrid jest elastyczna i może być stosowana w różnych modelach produkowanych przez Stellantis. Jest ona kompatybilna ze wszystkimi liniami produkcyjnymi firmy w tym regionie. Według przewidywań, nowe technologie hybrydowe i elektryczne wzmocnią działalność inżynieryjną w Brazylii oraz cały krajowy przemysł. Technologia Bio-Hybrid jest wspierana przez trzy hybrydowe układy napędowe, które będą stopniowo produkowane i wprowadzane na rynek. Te nowe technologie obejmują platformę Bio-Hybrid, zelektryfikowane dwusprzęgłowe skrzynie biegów (eDCT) Bio-Hybrid, Bio-Hybrid Plug-In i BEV (w 100% elektryczne). Nowe technologie hybrydowe pojawią się przed zakończeniem 2024 roku.

Stellantis wzmacnia swoją pozycję w Ameryce Południowej

Stellantis zajmuje pozycję lidera na trzech głównych rynkach Ameryki Południowej: Brazylii, Argentynie i Chile. W ubiegłym roku łączna sprzedaż Stellantis w tym regionie przekroczyła 878 000 pojazdów, z 23,5% udziałem w rynku. Firma jest liderem sprzedaży w Brazylii z 31,4% udziałem w rynku i utrzymuje pozycję lidera w sprzedaży lekkich samochodów dostawczych w Ameryce Południowej z 28,6% udziałem w rynku. Fiat jest najlepiej sprzedającą się marką w Brazylii i Ameryce Południowej, a pick-up Fiat Strada jest najlepiej sprzedającym się pojazdem w kraju i w regionie.

Dzięki tej inwestycji Stellantis będzie coraz lepiej przygotowany do projektowania, rozwoju i produkcji najnowocześniejszych samochodów w regionie, a jednocześnie będzie rozszerzał swoją działalność. Na przykład w Argentynie firma już nabyła 19,9% udziałów w Argentina Litio y Energía S.A., co stanowi ważny krok w kierunku utworzenia klastra zrównoważonych materiałów wykorzystywanych do produkcji akumulatorów, aby osiągnąć cele elektryfikacji określone w globalnym planie firmy.

Ponadto, dzięki przejęciu spółek Norauto i DPaschoal, Stellantis stał się największym dystrybutorem części samochodowych w Ameryce Południowej i planuje dalej zwiększać swoją obecność w segmencie obsługi posprzedażnej.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

YETICO S.A.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
GATNER GROUP Sp. z o.o. CNC Sp.k.
Etisoft Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.