Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Stellantis N.V. poinformował o przychodach netto i wynikach sprzedaży za pierwszy kwartał 2024 r., które stanowią odzwierciedlenie działań w produkcji i strategii zarządzania zapasami w celu przygotowania się na nadchodzące premiery rynkowe nowych produktów.

W porównaniu z rokiem ubiegłym, sprzedaż do klientów pozostała na niezmienionym poziomie, ze wzrostem na Bliskim Wschodzie i w Afryce (o 23% rok do roku) oraz w regionie Rozszerzonej Europy (o 6% rok do roku). Globalna sprzedaż pojazdów w pełni elektrycznych BEV wzrosła o 8%, a sprzedaż pojazdów typu PHEV w Ameryce Północnej wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem o 79%. Jeep® Wrangler, Jeep® Grand Cherokee i Dodge Hornet były trzema najlepiej sprzedającymi się samochodami typu PHEV w USA.(4) Pojazdy użytkowe Stellantis Pro One osiągnęły w tym kwartale pozycję lidera w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki z udziałem w rynku na poziomie 26%, utrzymując jednocześnie pozycję nr 1 zarówno w regionie UE30, jak i Ameryce Południowej, i są na dobrej drodze, aby osiągnąć do 2027 roku pozycję globalnego lidera rynku. W sprzedaży pojazdów typu BEV w regionie EU30, Pro One również zajmuje pierwsze miejsce z 33% udziałem w rynku.

  • Przychody netto wyniosły 41,7 mld euro, co oznacza spadek o 12% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2023 r., głównie ze względu na niższy wolumen sprzedaży, mix i kursy walutowe, częściowo skompensowane przez stabilne ceny netto
  • Sprzedaż skonsolidowana(1) wyniosła 1 335 tys. sztuk, co oznacza spadek o 10%, który jest odzwierciedleniem działań w produkcji i strategii zarządzania zapasami w celu przygotowania się na nadejście nowych produktów w drugiej połowie 2024 r. Porównanie odnosi się do pierwszego kwartału 2023 r., kiedy to nastąpił wzrost dostaw ze względu na uzupełnienie zapasów po przedłużającym się okresie ograniczenia dostaw
  • Łączny zapas nowych pojazdów na dzień 31 marca 2024 r. wyniósł 1 393 tys. sztuk (z czego 423 tys. sztuk to zapas własny), co odzwierciedla poprawę poziomu i struktury w porównaniu z grudniem 2023 r.
  • Globalna sprzedaż pojazdów BEV i LEV wzrosła odpowiednio o 8% i 13% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2023 r.; globalna koncentracja na nowych pojazdach BEV, które zostaną wprowadzane na rynek w 2024 r.
  • Dywidenda zwykła w wysokości 1,55 euro na akcję (wzrost o 16% w porównaniu z poprzednim rokiem) zatwierdzona podczas dorocznego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy (AGM) zostanie wypłacona akcjonariuszom 3 maja 2024 r.
  • Skup akcji własnych o wartości 3,0 mld euro z planowanym zakończeniem do końca 2024 r.

„Chociaż porównanie sprzedaży i przychodów netto za pierwszy kwartał 2024 r. z rokiem ubiegłym jest trudne ze względu na przejście w naszym portfolio na produkty nowej generacji oparte o nowe platformy, osiągnęliśmy wyraźną poprawę dynamiki handlowej, przy czym sprzedaż do klientów finalnych była wyższa niż dostawy do sieci. Zmniejszamy zapasy, aby wzmocnić naszą i tak silną politykę cenową zanim wprowadzimy na rynek w tym roku nowe produkty w kluczowych regionach. W pierwszym kwartale 2024 r. zadebiutowały cztery nowe modele w ramach naszego planu wprowadzenia w tym roku 25 modeli, w tym 18 modeli z napędem elektrycznym, co naszym zdaniem stanowi podstawę do znacznej poprawy wzrostu i rentowności w drugiej połowie bieżącego roku”, Natalie Knight, dyrektor finansowa Stellantis.

WYTYCZNE I PERSPEKTYWY: Spółka podtrzymuje swoje minimalne zobowiązanie dotyczące osiągnięcia dwucyfrowej marży skorygowanego zysku operacyjnego (AOI) w 2024 r., a także dodatnich przepływów pieniężnych netto z działalności przemysłowej pomimo niepewności makroekonomicznej.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
ANT Solutions Sp. z o.o.
EJOT Polska Sp. z o.o. Sp. k.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.