Nowy plan przemysłowy Grupy dla Włoch został zaprezentowany 17 grudnia br. w Rzymie w Ministerstwie Biznesu i Made in Italy.
Plan przewiduje zwiększenie zaangażowania Stellantis w każdą lokalizację. Przykładowo, w Pomigliano od 2028 roku będzie instalowana nowa platforma (STLA-SMALL), na której planowana jest produkcja 2 nowych kompaktowych modeli. Koncern zapowiedział również wydłużenie czasu produkcji Fiata Pandy (Pandina) do 2030 roku, a następnie wprowadzenie nowej generacji tego modelu.
Nowością dla fabryki w Cassino będzie platforma STLA-LARGE, na której produkowane będą trzy nowe modele: od 2025 roku nowa Alfa Romeo Stelvio, od 2026 roku nowa Alfa Romeo Giulia, a w przyszłości - nowy samochód z „najwyższej półki”.
Natomiast w przypadku Melfi, w ciągu najbliższych kilku lat zakład ten odniesie korzyści z wprowadzenia na rynek 7 nowych modeli: od 2025 r. będą produkowane nowy DS No 8, nowy Jeep Compass, nowa Lancia Gamma i nowy DS7, wszystkie elektryczne (trzy modele - Jeep Compass, Lancia Gamma i DS7 - będą również w wersjach hybbrydowych. Modele te będą wytwarzane na platformie STLA-MEDIUM.
W Atessie, oprócz wprowadzenia „Stellantis CustomFit”, programu konwersji i personalizacji pojazdów oraz od końca 2024 r. uruchomienia produkcji pojazdów elektrycznych, w 2027 r. rozpocznie się produkcja nowej wersji Large Van.
W odniesieniu do Termoli i Gigafactory ACC Stellantis potwierdził swoje zaangażowanie we wsparcie finansowe spółki joint venture, która przedstawi swój plan w 2025 r.