Termin „sprzedaż” odnosi się do liczby samochodów sprzedanych do sieci sprzedaży, dystrybutorów lub bezpośrednio przez producenta klientom finalnym, zarówno indywidualnym, jak i flotowym, która ma bezpośredni wpływ na przychody Grupy.
Sprzedaż skonsolidowana za kwartał zakończony 30 września 2024 roku wyniosła szacunkowo 1 148 tys. sztuk, co stanowi spadek o 20% w porównaniu z tym samym okresem 2023 roku. Spadek sprzedaży był większy niż spadek sprzedaży do klientów finalnych w tym okresie, która była niższa o około 15%, ze względu na tymczasowy wpływ zmian w naszym portfolio produktów i działań w zakresie zmniejszenia zapasu u dealerów.
- W Ameryce Północnej sprzedaż spadła o około 170 tys. sztuk, z czego ponad 100 tys. sztuk było związanych z ogłoszonymi wcześniej cięciami produkcji, których celem jest zmniejszenie zapasu w sieci, a także lukami w portfolio produktów w związku z przejściem na nową ofertę multienergetyczną z nową generacją produktów wprowadzanych na rynek, począwszy od drugiej połowy 2024 r., m.in. Dodge Charger Daytona i Jeep Wagoneer S. Jednak dzięki sprzedaży do klientów finalnych w Stanach Zjednoczonych, w ujęciu miesięcznym odnotowano wzrost udziału w rynku w trzecim kwartale z 7,2% w lipcu do 7,9% w sierpniu i 8,0% we wrześniu, natomiast zapas spadł o 50 tys. sztuk (-11,6%) w porównaniu z końcem ubiegłego kwartału.
- W regionie Rozszerzonej Europy, sprzedaż z naszych fabryk spadła o około 100 tys. sztuk w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, ze względu na przesunięcie premiery modeli opartych na platformie Smart Car, w tym Citroëna C3 (którego sprzedaż rozpoczęto we wrześniu). Prognozy dla nowych europejskich modeli są dobre. Przykładowo, zarejestrowano już 50 000 zamówień na nowego Citroëna C3 i 80 000 zamówień na nowego Peugeot 3008.
- W regionach uważanych za „trzeci motor napędowy” Stellantis(2), sprzedaż pozostała na niezmienionym poziomie, ponieważ odnotowano wzrost w Ameryce Południowej, który zrównoważył spadki na Bliskim Wschodzie i w Afryce, Chinach oraz Indiach, a także w regionie Azji i Pacyfiku.
- Sprzedaż skonsolidowana obejmuje wyłącznie sprzedaż zrealizowaną przez skonsolidowane spółki zależne Spółki i są to nowe samochody zafakturowane stronom trzecim (dealerom/importerom lub klientom finalnym). Przedstawiona tutaj sprzedaż skonsolidowana za trzeci kwartał 2024 r. nie została zbadana przez biegłego rewidenta i może ulec zmianie. Ostateczne dane zostaną przedstawione w naszym oficjalnym raporcie dotyczącym wyników finansowych. Analitycy powinni interpretować te dane ze świadomością, że są to wstępne dane i mogą ulec zmianie.
- „Trzeci motor napędowy” odnosi się do agregacji segmentów Ameryki Południowej, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Chin i Indii, a także Azji i Pacyfiku wyłącznie w celach prezentacyjnych.