Stellantis wkracza w drugą połowę roku z udziałem w rynku, w okresie od początku roku do sierpnia, w obszarze UE29 na poziomie 18% i utrzymuje silną pozycję, zajmując drugie miejsce w europejskim rankingu. Marki Citroën, Dodge i Jeep® osiągnęły bardzo dobre wyniki, odnotowując wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Stellantis jest liderem sprzedaży we Francji, Włoszech i Portugalii w sierpniu i od początku roku (YTD).
We Francji, Stellantis utrzymał w ujęciu narastającym udział w rynku na poziomie 30%, a cztery modele Stellantis (Peugeot 208, 308, 2008 i Citroën C3) znalazły się w pierwszej dziesiątce. We Włoszech odnotowano udział w rynku na poziomie ponad 32%, a cztery modele Stellantis znalazły się w pierwszej dziesiątce, w tym Fiat Panda, Lancia Ypsilon, Citroën C3 i Jeep Avenger, który znalazł się na podium w ubiegłym miesiącu, umacniając swoją pozycję najbardziej popularnego SUV-a we Włoszech. W Niemczech, sprzedaż wzrosła o ponad 13%, przy czym prawie wszystkie marki odnotowały dwucyfrowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym i zwiększyły udział w rynku do poziomu 14%. Sprzedaż modelu Opel Astra w sierpniu wyniosła ponad 4 300 sztuk, stając się jednym z najlepiej sprzedających się samochodów segmentu C na rynku. Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Irlandia i Słowenia również odnotowały znaczący wzrost sprzedaży.
Stellantis Pro One to numer 1 na rynku samochodów dostawczych z prawie 29% udziałem w rynku i wzrostem wolumenu sprzedaży o 1,4% rok do roku. Wzrost ten był ponownie szczególnie zauważalny w Niemczech, gdzie udział w rynku wzrósł o 3,3 punkty procentowe, a sprzedaż o 29,5%. Sprzedaż wzrosła również w Holandii (+13%), Hiszpanii (+17%) i Portugalii (+6%), a w zeszłym miesiącu Austria po raz kolejny została liderem rynku samochodów dostawczych.
Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis na region Rozszerzonej Europy, powiedział: „W Europie weszliśmy w drugą połowę roku z właściwym impetem, utrzymując stały wzrost we wszystkich segmentach i rodzajach napędu, pomimo wahań na rynku. Prężność działań naszych pracowników i partnerów, w połączeniu z pojawieniem się atrakcyjnych nowych produktów o różnych źródłach energii, w tym wprowadzonych w tym miesiącu produktów Leapmotor, gwarantuje, że będziemy nadal konkurować o czołowe miejsce”.
Stellantis odnotował stabilny wzrost na rynku pojazdów LEV dzięki bogatej ofercie nowych modeli BEV, PHEV i MHEV. Udział pojazdów BEV w rynku UE29 od początku roku wyniósł 13%, a we Francji sprzedaż wzrosła o prawie 40%, przy czym Peugeot E-208 był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w pierwszych ośmiu miesiącach roku. We Włoszech marka Peugeot zdobyła w ubiegłym miesiącu ponad 9% udziału w rynku samochodów elektrycznych, natomiast Stellantis jest największym producentem elektrycznych samochodów dostawczych w Wielkiej Brytanii, a Vauxhall jest liderem w kanale sprzedaży detalicznej i w kanale Motability (od początku roku).
W ciągu ostatnich ośmiu miesięcy, jednostka biznesowa samochodów używanych Stellantis (Stellantis Pre-Owned Vehicle) osiągnęła 30% wzrost, a rynki G10, w tym Francja, Niemcy, Włochy i Hiszpania, wykazały solidny dwucyfrowy wzrost sprzedaży na stabilnym rynku europejskim.
Europa
Stellantis walczy o zajęcie najwyższej pozycji na bardzo konkurencyjnym rynku europejskim
- Szczegóły
- Autor: Stellantis