wielokrotnie nagradzaną współprowadzącą program „Good Morning America” w kanale telewizyjnym ABC News. Roberts, autorka i wieloletnia prowadząca programy sportowe w sieci ESPN, uroczyście nadała nazwę nowemu sterowcowi podczas ceremonii tradycyjnego rozbicia butelki o gondolę statku w obecności 2000 gości. Impreza odbyła się w należącym do Goodyeara hangarze Wingfoot Lake w Suffield w stanie Ohio.
„Chrzest Wingfoot One rozpoczyna nowy rozdział w historii sterowców Goodyear, jednego z najbardziej rozpoznawalnych i najstarszych symboli marki. Wingfoot One to znak, że na nowo angażujemy się w program statków powietrznych. Chcemy dzięki temu wzmocnić naszą pozycję najbardziej liczącego się operatora sterowców i wiodącego dostawcy usług transmisji najważniejszych wydarzeń oraz imprez sportowych i rozrywkowych z powietrza” – powiedział Richard J. Kramer, prezes zarządu i dyrektor generalny Goodyear.
Po uroczystej ceremonii Robin Roberts weszła na pokład Wingfoot One, który odbył swój pierwszy rejs. W ten sposób dziennikarka dołącza do znanych kobiet, które chrzciły sterowce Goodyeara: kosmonautki Sally Ride (2000) i pionierki lotnictwa Amelii Earhart (1929).
„W 1918 roku mój pradziadek podjął pracę w Goodyearze i przeniósł się z rodziną do Akron w poszukiwaniu lepszego życia. W firmie pracowało również wielu innych moich krewnych. Myślę, że pradziadek nie przypuszczał, że jego prawnuczka zostanie poproszona o uroczyste nadanie imienia sterowcowi Goodyear. To dla mnie ogromny zaszczyt” – skomentowała R. Roberts.
Roberts jest blisko związana z Goodyearem i Akron. Jej matka urodziła się w tym mieście i ukończyła tam szkołę średnią, dosłownie kilka przecznic od centrali firmy.
Nazwę Wingfoot One wybrano w publicznym, internetowym głosowaniu spośród niemal 15 tysięcy zgłoszeń. Wybraną nazwę zaproponowała mieszkanka Akron Charlotte White, która w nagrodę spędzi dzień na pokładzie sterowca.
Wingfoot One jest pierwszym statkiem powietrznym nowej generacji, produkowanym przez niemieckie zakłady ZLT Zeppelin Luftschifftechnik. Został zmontowany przez ekipę inżynierów firm Zeppelin i Goodyear w 12 miesięcy. Sterowiec odzwierciedla pierwszą poważną zmianę konstrukcyjną w statkach powietrznych Goodyeara w ostatnich niemal 70 latach. Nowy sterowiec posiada zaawansowaną awionikę pokładową i systemy kontroli lotu, umożliwiające latanie z wyższą prędkością, a także unoszenie się w miejscu. Przestronna gondola dla pasażerów zapewnia bogatsze wrażenia z lotu dzięki dużym, panoramicznym oknom.
W ciągu kolejnych czterech lat Goodyear wyśle pod niebo dwa następne sterowce, a wycofa dwa pozostałe modele GZ-20, których bazy mieszczą się w Pompano Beach na Florydzie oraz w Garson w Kalifornii.
W 2014 roku Goodyear transmitował z powietrza ważne wydarzenia takie jak finały ligi NBA, mistrzostwa uczelni wyższych BCS w futbolu, Derby Kentucky, Puchar Świata FIFA 2014 oraz wyścig Daytona 500.
Od 1917 roku Goodyear zbudował ponad 300 statków powietrznych, część z nich służyła obronności. Wiele powstało w zakładzie Wingfoot Lake.