Solaris zdobywa coraz więcej kontraktów w Hiszpanii. Klienci z tego kraju są zainteresowani przede wszystkim rozbudowaną ofertą producenta w obszarze pojazdów z napędami alternatywnymi.
Niemal wszystkie zamówienia z tego roku opiewają na autobusy zero- i niskoemisyjne. W ostatnich tygodniach firma znacznie rozbudowała swoją sieć serwisową, co pozwoli jeszcze lepiej obsługiwać wygrane kontrakty.
Od kilku miesięcy Solaris coraz wyraźniej zaznacza swoją obecność w Hiszpanii. Tylko w tym roku firma zdobyła zamówienia na niemal 60 pojazdów zero- i niskoemisyjnych, które cieszą się największym zainteresowaniem hiszpańskich klientów producenta. Wszystkie nowo zamówione autobusy - elektryczne, hybrydowe i CNG - wyjadą na drogi hiszpańskich miast jeszcze w tym roku, przyczyniając się do redukcji szkodliwych emisji spalin.
- Niezwykle istotne jest to, że aż 90% zamówień pozyskanych przez Solarisa w tym roku, dotyczy autobusów z napędami alternatywnymi. 1/3 z nich to pojazdy napędzane wyłącznie elektrycznie - mówi Kepa Mendikute, Dyrektor Zarządzający Solaris Bus Ibérica.
14 przegubowych autobusów elektrycznych firmy Solaris wyjedzie na ulice Barcelony w ramach zamówienia złożonego przez TMB. Z kolei przewoźnik z położonej nieopodal Badalony - TUSGSAL - zdecydował się na hybrydy Solarisa. Do jego floty do końca 2020 roku dołączy 11 pojazdów osiemnastometrowych Urbino 18 hybrid. Autobusy hybrydowe o długości 12 metrów producent dostarczy także do prywatnego operatora Avanza z miasteczka Elche na wschodzie Hiszpanii.
Ponadto Solaris zdobył zamówienia na 20, bardzo popularnych w Hiszpanii, ekologicznych autobusów napędzanych CNG. 13 sztuk Urbino 12 CNG zakupił prywatny operator Moventis, który obsługuje ruch miejski Barcelony. Kolejne gazowce, w tym jeden przegubowy, Solaris dostarczy także do Burgos i do Girony.
Przedstawicielem firmy Solaris na rynku hiszpańskim jest spółka Solaris Bus Ibérica. Jej aktywne działania da się zauważyć nie tylko w liczbie wygranych przetargów, ale także w obszarze after sales. Rozbudowana w styczniu sieć serwisowa pozwoli jeszcze sprawniej dokonywać konserwacji i napraw autobusów Solaris we flotach przewoźników w Hiszpanii. Do dyspozycji klientów zostało oddane dodatkowe 100 punktów obsługi serwisowej na terenie Hiszpanii i Portugalii w ramach sieci Alltrucks Truck & Trailer Service.
Solaris w ostatnich latach dokonuje przeorientowania organizacji produkcji i obsługi posprzedażowej w kierunku pojazdów z napędami alternatywnymi, nisko- i zeroemisyjnymi. Jest to wyraźnie widoczne w strukturze sprzedaży spółki. W roku 2019 autobusy niskoemisyjne i bezemisyjne stanowiły niemal 50% wszystkich sprzedanych pojazdów, a autobusy bezemisyjne - trolejbusy i pojazdy elektryczne - aż 1/3.
Europa
Sukcesy Solarisa na rynku hiszpańskim. Aż 90% kontraktów na pojazdy nisko- i zeroemisyjne
- Szczegóły
- Autor: Solaris