Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
151 transportów kontenerowych i 80 ton emisji CO2 mniej to efekt pracy z aplikacją OPTIKON wykorzystującą sztuczną inteligencję.

Dział logistyki ŠKODA osiągnął ten wynik w pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku. Program oblicza jak i w jakiej ilości należy załadować różne typy palet, aby zmaksymalizować ładowność 12-metrowego kontenera. Wykorzystanie sztucznej inteligencji jest kluczowe w procesie cyfryzacji w ŠKODZIE.

- Ta aplikacja wykorzystująca sztuczną inteligencję jest ważnym krokiem w drodze do cyfryzacji procesów logistycznych. Projekt OPTIKON ułatwia pracę załodze magazynu części, jednocześnie obniżając koszty transportu. Ponadto pozwala na zmniejszenie emisji CO2 - teraz wysyłamy maksymalnie załadowane kontenery - i ma pozytywny wpływ na naszą strategię środowiskową Green Future – mówi David Strnad, szef działu Logistyki w ŠKODA AUTO.

Załadunek kontenerów jest wyzwaniem dla logistyków. Sposobów dopasowania palet do kontenera jest nieskończenie wiele, tym bardziej, że każdego dnia gotowe do wysyłki palety mają zróżnicowane rozmiary. Aplikacja OPTIKON, opracowana wspólnie przez ŠKODA AUTO Logistics i ŠKODA IT, której nazwa jest połączeniem słów „optymalizacja” i „kontener” – pomaga sprostać temu wyzwaniu za pomocą sztucznej inteligencji. Program oblicza w jaki sposób należy załadować różne palety, aby maksymalnie wykorzystać pojemność każdego kontenera.

- OPTIKON ilustruje, w jaki sposób wykorzystujemy technologie Przemysłu 4.0 i sztucznej inteligencji w ŠKODA AUTO, aby wszystko, co robimy, było jeszcze bardziej wydajne. Podczas określania sposobu rozmieszczenia poszczególnych elementów, aby zmaksymalizować wykorzystanie przestrzeni w kontenerze, aplikacja uwzględnia w obliczeniach do 400 typów palet. Ponadto program równoważy rozkład masy w kontenerze i sprawdza, czy ładunek zostanie wysłany w odpowiednim czasie - mówi Klaus Blüm, szef ŠKODA IT.

Program wykorzystuje metody matematycznej analizy kombinatorycznej, aby znaleźć różne rozwiązania tego, co jest znane jako problem plecakowy. Odpowiada na pytanie w jaki sposób niektóre obiekty można optymalnie dopasować do ograniczonej przestrzeni. Podczas gdy klasyczny problem plecakowy bierze pod uwagę tylko wagę i wartość pakowanych przedmiotów, OPTIKON uwzględnia również powierzchnię podłogi, objętość ładunku i termin wysyłki towaru.

Dział logistyki ŠKODY korzysta z programu OPTIKON od listopada 2019 r., w szczególności do załadunku kontenerów wysyłanych do Niżnego Nowogrodu. Z Mladá Boleslav do Rosji oprócz elementów karoserii wysyłane są również materiały produkcyjne, takie jak kleje. Dzięki korzystaniu z aplikacji OPTIKON ŠKODA wysłała 151 transportów kontenerowych mniej, tym samym unikając emisji 80 ton CO2 tylko w pierwszych sześciu miesiącach 2020 r.

Technologie oparte na sztucznej inteligencji pełnią coraz ważniejszą rolę w procesach cyfryzacji produktów, procesów jak i usług w ŠKODZIE.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

EJOT Polska Sp. z o.o. Sp. k.
Craemer GmbH
BARIBAL Group
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.