Zgodnie z wielotorową strategią redukcji emisji dwutlenku węgla Toyota Motor Europe (TME) oferuje klientom szeroką gamę samochodów nisko- i bezemisyjnych, w tym klasyczne hybrydy, hybrydy plug-in, bateryjne auta elektryczne oraz samochody elektryczne na wodór.
Firma stara się dostarczyć jak największej liczbie klientów zelektryfikowane auta, które są praktyczne, przystępne oraz w atrakcyjnej cenie.
Od 1995 roku średnia emisja gamy Toyoty w Europie zmniejszyła się o ponad 50%*, a do końca 2024 roku sprzedaż samochodów ze zelektryfikowanymi napędami przekroczyła sześć milionów egzemplarzy, co potwierdza skuteczność strategii. Globalna sprzedaż pojazdów z takimi napędami w latach 1997 – 2024 przekroczyła 30 milionów egzemplarzy.
74% aut z napędem zelektryfikowanym
W 2024 roku sprzedano w Europie 1,2 miliona Toyot i Lexusów ze zelektryfikowanymi napędami, co było wynikiem o 4% lepszym niż rok wcześniej i zdecydowanie powyżej rynkowej średniej. Udział samochodów zelektryfikowanych w całkowitej sprzedaży wzrósł do 74%.
Toyota zobowiązała się, że do 2035 roku w całej gamie nowych samochodów oferowanych w Europie emisja CO2 zostanie zredukowana do zera. Zgodnie z globalną strategią Environmental Challenge 2050, koncern osiągnie pełną neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w 2050 roku, a jego europejskie struktury w 2040 roku.
* W latach 1995 – 2021 średnia emisja CO2 dla gamy Toyoty zmniejszyła się z 192 g CO2/km do 92 g CO2/km. Od 2021 roku zmieniono metodologię badania emisji CO2 z NEDC na WLTP.
Europa
Toyota Motor Europe sprzedała w Europie już ponad 6 milionów zelektryfikowanych samochodów
- Szczegóły
- Autor: Toyota