Toyota już od wielu lat należy do ścisłej czołówki najwyżej wycenianych globalnych marek. W tegorocznej edycji rankingu „The World's Most Valuable Brands” magazynu Forbes w pierwszej dziesiątce obok Toyoty znalazły się takie firmy jak Apple, Google, Microsoft, Amazon czy Facebook. Wartość marki największego japońskiego producenta samochodów zanotowała 9-procentowy wzrost do kwoty 44,7 miliarda dolarów.
Dominacja marki Toyota na światowym rynku motoryzacyjnym jest efektem dopracowywanej przez dekady jakości pojazdów firmy, przełomowych rozwiązań technologicznych udostępnianych kolejnym milionom kierowców, a także odważnych inwestycji w badania nad innowacjami rewolucjonizującymi motoryzację. Po ponad 20 latach od wprowadzenia na rynek pierwszego seryjnego samochodu hybrydowego, modelu Prius, światowy lider konsekwentnie realizuje plan elektryfikacji swoich pojazdów, rozwijając kolejne hybrydowe i elektryczne układy napędowe oraz inwestując w technologię wodorowych ogniw paliwowych. Jednocześnie Toyota kontynuuje rozwój systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense i pracuje nad kolejnymi technologiami mającymi doprowadzić do autonomizacji pojazdów.
Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2018 roku według Forbesa
Pozycja w rankingu ogólnym 2018 |
Nazwa |
Wartość marki (w mld USD) |
9 |
Toyota |
44,7 |
13 |
Mercedes-Benz |
34,4 |
20 |
BMW |
31,4 |
24 |
Honda |
25,5 |
37 |
Audi |
14,8 |
42 |
Ford |
14,1 |
56 |
Chevrolet |
11,5 |
58 |
Porsche |
11 |
69 |
Lexus |
9,5 |
70 |
Nissan |
9,4 |
75 |
Hyundai |
8,7 |
90 |
Volkswagen |
7,9 |