Firmy i konsumenci są coraz bardziej świadomi korzyści z technologii wodorowych, które można wprowadzić do wielu różnych dziedzin życia.
Aby zmaksymalizować popularyzację technologii wodorowych w Europie, Toyota Motor Europe powołała organizację European Fuel Cell Business Group zajmującą się monitorowaniem rozwoju gospodarki wodorowej w regionie. Organizacja będzie miała siedzibę w Brukseli. Będzie się zajmować wspieraniem biznesowych przedsięwzięć wodorowych i zwiększaniem ich dostępności dla partnerów komercyjnych – zarówno w transporcie, jak i w innych dziedzinach gospodarki. Działalność European Fuel Cell Business Group jest w zgodzie z długofalową strategią zrównoważonego rozwoju Toyoty. Firma w pełni utożsamia się z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ i chce znacząco przyczynić się do ich realizacji.
„Korzyści z wodoru są oczywiste. Dlatego zależy nam, by w krótkim czasie dziesięciokrotnie zwiększyć naszą światową sprzedaż ogniw paliwowych. Z tego też powodu radykalnie wzmocniliśmy nasze możliwości produkcyjne” – powiedział Thiebault Paquet, dyrektor European Fuel Cell Business Group. – „Toyota pełni wiodącą rolę w branży wodorowej. Opracowała już drugą generację samochodów na ogniwa paliwowe oraz wprowadza wodór na nowe rynki i do kolejnych dziedzin gospodarki”.
Ogniwa paliwowe Toyoty to rozwiązanie na tyle elastyczne i skalowalne, że można je wykorzystać do wielu innych zastosowań obok samochodów osobowych. Używane są już w ciężarówkach i samochodach dostawczych, miejskich autobusach, wózkach widłowych, które zapobiegają zanieczyszczeniu powietrza spalinami w zamkniętych przestrzeniach, takich jak fabryki czy magazyny, oraz w stacjonarnych generatorach prądu. Obecnie trwają także testy wodorowych jachtów morskich i pociągów.
Aby przyspieszyć popularyzację wodoru, Toyota skoncentruje się na tzw. klastrach i ekosystemach wodorowych europejskich ośrodkach, w których lokalna infrastruktura wspiera floty transportowe, logistykę i usługi mobilności. Tego rodzaju zaangażowanie zwiększy popyt na wodór, obniżając koszty i wzmacniając rentowność infrastruktury wodorowej, co z kolei przyciągnie więcej klientów.
Poprzez European Fuel Cell Business Group Toyota będzie ściśle współpracować z partnerami biznesowymi, władzami publicznymi i organizacjami, aby stymulować rozwój wodorowych ekosystemów i doprowadzić do powszechnego stosowania wodoru dla dobra gospodarki i społeczeństwa oraz dla ochrony klimatu.