- W pierwszej połowie tego roku sprzedaż naszych samochodów osiągnęła rekordowe poziomy, zaś w trzecim kwartale nie zwolniliśmy tempa. Choć europejski rynek samochodów słabnie, sprzedaż Toyota Motor Europe wzrosła, do czego przyczyniła się popularność hybryd. Przewidywaliśmy, że w tym roku nasz udział w rynku wzrośnie, ale rzeczywisty poziom zainteresowania naszymi modelami przerósł oczekiwania. Jesteśmy przekonani, że czwarty kwartał przyniesie równie dobre wiadomości i że roczna sprzedaż naszej firmy w Europie przekroczy zakładane 1 065 000 egzemplarzy - powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe.
Wyniki sprzedaży Toyota Motor Europe
Sprzedaż hybryd zwiększyła się rok do roku o 16 proc. do liczby 435 881 egzemplarzy. Stanowią one już 52 proc. wszystkich samochodów dostarczonych klientom przez europejski oddział koncernu, a w krajach Europy Zachodniej i Środkowej 62 proc. Na rynkach wschodnich, obejmujących Rosję, Ukrainę, Kazachstan, kraje Kaukazu, Turcję i Izrael, hybrydy odpowiadają za 23 proc. sprzedaży TME.
Wyniki sprzedaży marki Toyota w Europie
Liderem rynku hybryd jest nowa Corolla Hybrid, której sprzedaż wyniosła 113 926 aut. Na drugim miejscu znalazła się Toyota C-HR Hybrid (86 330 egz.), na trzecim Yaris Hybrid (86 330 egz.), a na kolejnym RAV4 Hybrid (75 168 egz.).
W porównaniu do tego samego okresu 2018 roku popularność hybryd Toyoty wzrosła o 15 proc. do liczby 392 804 aut. Ich udział w całkowitej sprzedaży marki wynosi 51 proc., w tym w Europie Zachodniej i Środkowej 60 proc., zaś 22 proc. na rynkach Europy Wschodniej i krajów ościennych (Izraela, Turcji, Kazachstanu, Gruzji, Armenii i Azerbejdżanu).
Z bardzo dobrym przyjęciem klientów spotkała się Corolla w wersjach Hatchback i TS Kombi, których gama napędowa obejmuje dwa układy hybrydowe - 122-konny z silnikiem 1,8 l oraz 184-konny, oparty na silniku 2,0 l. Strategia wprowadzenia do oferty dwóch napędów hybrydowych o różnej mocy i charakterystyce zaowocowała 84-procentowym udziałem hybryd w sprzedaży Corolli Hatchback i TS Kombi (89 835 egz.). Corolla Sedan jest po raz pierwszy dostępna z napędem hybrydowym, który odpowiada za około połowę sprzedaży tej wersji nadwozia (24 091 egz.). Udział napędu hybrydowego w sprzedaży nowej Toyoty C-HR wynosi prawie 90 proc. W Europie Zachodniej i Środkowej napęd hybrydowy odpowiada za 80 proc. sprzedaży SUV-a RAV4.